Prethodno priopćenje
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa
Lorena Franjkić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, studentica diplomskog studija
Lelia Kiš-Glavaš
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Valentina Novak Žižić
; Ured za studente s invaliditetom Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Povećanjem formalne razine obrazovanja, posebice u području visokog obrazovanja, osobe s invaliditetom mogu steći zvanja koja su traženija na otvorenom tržištu rada, čime bi se mogla smanjiti stopa nezaposlenosti osoba s invaliditetom. Međutim, postoje određene prepreke koje studenti s invaliditetom trebaju premostiti, a jednu od njih predstavlja i često negativna percepcija okoline, pa i ostalih studenata, o njihovoj mogućnosti da udovolje zahtjevima različitih studijskih programa koji se nude na našim sveučilištima. Upravo je stoga cilj ovog rada utvrditi je li percepcija ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, o mogućnostima da student s invaliditetom udovolje zahtjevima studijskih programa pozitivna ili negativna, uzimajući u obzir varijable poput spola, područja znanosti, dosadašnjeg iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u okviru kolegija na fakultetu. Podaci su prikupljeni pomoću kratkog anketnog upitnika kreiranog za potrebe ovoga rada, a ispitivanje je provedeno grupno. U ispitivanje je uključeno 630 studenata 3. godine preddiplomskih studija s prigodno odabranih fakulteta i studijskih programa koji reprezentiraju pojedina znanstvena područja sa svih područja znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Za provjeru hipoteza, korišten je Hi-kvadrat test kao metoda obrade podataka. Rezultati pokazuju da, generalno gledajući, većina ispitanika pozitivno percipira mogućnosti studenata s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa, iako se ova percepcija značajno razlikuje u odnosu na vrstu oštećenja studenata s invaliditetom. Utvrđene su značajne razlike u percepciji mogućnosti studenata s invaliditetom među ispitanicima različitog spola, s različitih fakulteta, te s fakulteta različitih područja znanosti, a također je utvrđen i određeni utjecaj iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u sklopu kolegija na fakultetu. U zaključku se ukazuje na potrebu provođenja različitih programa edukacije, informiranja i osvještavanja studenata o značajkama i mogućnostima osoba s invaliditetom, posebice u kontekstu visokoškolskog obrazovanja, kako bi se stvorila ugodna i poticajna atmosfera za daljnje akademsko napredovanje studenata s invaliditetom.
Ključne riječi
studenti s invaliditetom; percepcija mogućnosti
Hrčak ID:
124771
URI
Datum izdavanja:
8.7.2014.
Posjeta: 2.795 *