Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PREFERENCIJE POTROŠAČA I ZASTUPLJENOST VOĆNIH VINA U UGOSTITELJSKOJ PONUDI NA ZAGREBAČKOM PODRUČJU

Tea Karlić ; Zagreb, Hrvatska
Lari Hadelan orcid id orcid.org/0000-0002-8499-0771 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Željka Mesić ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.256 Kb

str. 279-294

preuzimanja: 380

citiraj


Sažetak

Unatoč činjenici da je industrija voćnih vina prema ukupnoj proizvodnji i potrošnji znatno manja od industrije vina od grožđa ili piva, značajno raste zanimanje potrošača za njihovu konzumaciju. Proizvodnja voćnih vina u Hrvatskoj nije dostigla komercijalnu razinu, te su ona slabo zastupljena na tržištu premda postoje dobri uvjeti za njihovu proizvodnju. U radu se analizira upoznatost potrošača s voćnim vinima, njihovi stavovi i preferencije, te zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskim objektima na širem zagrebačkom području. Anketnim istraživanjem provedenim na pedeset slučajno odabranih ispitanika dobiveni su podaci o stavovima i preferencijama potrošača, dok su anketnim istraživanjem u trideset i jednom ugostiteljskom objektu u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji dobiveni podaci o zastupljenosti voćnih vina u ugostiteljskim objektima. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji interes potrošača za ovom vrstom pića, ali da je zastupljenost voćnih vina u ugostiteljskim objektima vrlo mala tako da svega dva od trideset i jednog anketiranog ugostiteljskog objekta u svojoj ponudi imaju i voćna vina Potrošači voćnih vine najčešće su žene u dobi između 30 i 40 godina. Najčešće konzumirano voćno vino kod više od 70% potrošača je vino od kupina. Iako većina potrošača voćnih vina konzumira voćna vina rjeđe od jedanput mjesečno, čak 86% svih ispitanika izjasnilo se da bi rado kušali nove vrste koje do sada nisu konzumirali. Želja potrošača da saznaju više o voćnim vinima, kao i da kušaju različite okuse dobar je pokazatelj ugostiteljima, ali i proizvođačima da voćna vina imaju značajan tržišni potencijal koji nije prepoznat i iskorišten.

Ključne riječi

voćno vino; tržište; preferencije; potrošač

Hrčak ID:

124897

URI

https://hrcak.srce.hr/124897

Datum izdavanja:

7.7.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.193 *