Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

MATERIJALIZAM, STATUSNA I UPADLJIVA POTROŠNJA STUDENATA U HRVATSKOJ

Ariana Nefat
Dragan Benazić


Puni tekst: hrvatski pdf 499 Kb

str. 241-259

preuzimanja: 1.645

citiraj


Sažetak

Predmet istraživanja su srodni, ali međusobno različiti koncepti prisutni u suvremenom potrošačkom društvu: materijalizam, statusna i upadljiva potrošnja. Polazeći od teorijskog razmatranja tih pojmova i analize dostupnih empirijskih istraživanja, problematika je istražena testiranjem hipoteza o razini njihove pojavnosti u izabranoj studentskoj populaciji Hrvatske, u cjelosti i prema spolu, te njihovog međusobnog odnosa. Istraživanjem putem anketnog upitnika i obradom rezultata utvrđuje se da je istraživana populacija ispodprosječno materijalistički orijentirana i nesklona statusnoj i upadljivoj potrošnji. Studenti muškog spola skloniji su statusnoj i upadljivoj potrošnji, dok kod materijalizma nema statistički značajne razlike, što potvrđuje nekonzistentnost dosadašnjih nalaza. U svezi njihova odnosa utvrđuje se da materijalizam utječe na statusnu i upadljivu potrošnju, kao što statusna potrošnja utječe na upadljivu potrošnju. Međutim, s obzirom na snažniji učinak materijalizma na upadljivu potrošnju kroz statusnu potrošnju zaključuje se da materijalistički orijentirani pojedinci žele posjedovati stvari radi postizanja određenog statusa u društvo i istovremeno se posjedovanjem stvari isticati u odnosu na druge. Ključne riječi:

Ključne riječi

materijalizam; statusna potrošnja; upadljiva potrošnja

Hrčak ID:

124943

URI

https://hrcak.srce.hr/124943

Datum izdavanja:

11.7.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.290 *