Izvorni znanstveni članak
Jesu li strahovi budućih nastavnika matematike povezani s njihovim epistemološkim uvjerenjima?
Nihat Boz
; Department of Secondary Science and Mathematics Education, Faculty of Education, Gazi University
Yezdan Boz
; Department of Secondary Science and Mathematics Education, Faculty of Education, Middle East Technical University
Sažetak
Svrha ove studije jest procijeniti učinak epistemoloških uvjerenja i strahova vezanih uz poučavanje na buduće nastavnike, danas studente, kao i istražiti odnos strahova vezanih uz poučavanje i epistemoloških uvjerenja. U studiji je sudjelovalo sto sedamdeset sedam studenata matematike upisanih na Odsjek za poučavanje
matematike u srednjoj školi pri dva sveučilišta. Za prikupljanje podataka korištena su dva instrumenta: kontrolna lista strahova vezanih uz poučavanje i Schommer epistemološki upitnik. Provedena su dva MANOVA testa s ciljem određivanja učinaka na buduće nastavnike matematike, danas studente, odnosno njihova epistemološka uvjerenja i strahovi vezani uz poučavanje. S ciljem boljeg upoznavanja s odnosom strahova vezanih uz poučavanje budućih nastavnika i njihovih epistemoloških uvjerenja provedena je kanonska analiza. Otkriveno je da nema značajnijih srednjih razlika među studentima na različitim godinama studija u pogledu strahova vezanih uz poučavanje, a da postoji značajna razlika kod studenata različitih studijskih godina u pogledu epistemoloških uvjerenja. Osim toga, kanonska je analiza ukazala na važnu vezu između strahova vezanih uz poučavanje i epistemoloških uvjerenja.
Ključne riječi
budući nastavnici matematike; epistemološka uvjerenja; program obrazovanja nastavnika; strahovi vezani uz poučavanje
Hrčak ID:
125027
URI
Datum izdavanja:
26.6.2014.
Posjeta: 2.364 *