Izvorni znanstveni članak
Glazbene preferencije studenata: uloga glazbenog obrazovanja, karakteristika glazbe i značajki osobnosti
Snjezana Dobrota
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Ina Reic Ercegovac
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između glazbenog obrazovanja i preferencija glazbe različitog tempa i tonaliteta te provjeriti koje osobine ličnosti iz petfaktorskog modela doprinose objašnjenju individualnih razlika u glazbenim preferencijama. U istraživanju je sudjelovalo 202 studentica i studenata Sveučilišta u Splitu koji
su odabrani na temelju kriterija glazbenog obrazovanja. Za potrebe istraživanja pripremljen je glazbeni nosač zvuka, Upitnik za ispitivanje glazbenih preferencija i Upitnik za ispitivanje osobina ličnosti.
Rezultati potvrđuju značajne efekte glazbenog obrazovanja i glazbenih osobina na preferencije glazbe različitog tempa i tonaliteta. Sudionici s najvećim stupnjem glazbenog obrazovanja podjednako preferiraju glazbu bez obzira na njezine karakteristike, a ostali sudionici iskazuju značajno veći stupanj prefiranja durske glazbe brzog tempa. Značajnim prediktorima u objašnjenju glazbenih preferencija pokazalo se glazbeno obrazovanje za dursku glazbu brzog tempa, a osobina intelekta za molsku glazbu polaganog tempa.
Ključne riječi
glazbena pedagogija; petfaktorski model; tempo; tonalitet
Hrčak ID:
125031
URI
Datum izdavanja:
26.6.2014.
Posjeta: 4.160 *