Review article
Mogućnost proširenja konceptualizacije filozofije kao čimbenika koji oblikuje obrazovni sustav
CC Wolhuter
; North-West University
Hannes Van der Walt
; North-West University
Ferdinand Potgieter
; North-West University
Hennie Steyn
; North-West University
Abstract
Ovaj rad podržava tvrdnju da je filozofski aspekt već dugo ozbiljno podcijenjen u shemi konceptualizacije kontekstualnih društvenih čimbenika koji oblikuju obrazovni sustav. Porast neomarksističkih paradigmi od 1970-ih rezultirao je neproporcionalnim naglaskom na društveni i ekonomski sustav kao čimbenike koji oblikuju nacionalne obrazovne sustave. Međutim, empirijska istraživanja nedavno su pružila dokaze o tome kako filozofski okviri oblikuju način na koji
djeca gledaju svijet i njihov način razmišljanja. Ovaj članak daje za to primjere. Takve filozofske i/ili konceptualne razlike trebaju se uključiti u proces kreiranja i planiranja obrazovnog sustava. Navedene su neke implikacije povezane sa širim pogledom na ulogu filozofije u planiranju i razvoju obrazovnih sustava i komparativne pedagogije kao područja akademskog istraživanja.
Keywords
društveni čimbenici; filozofski temelji; komparativna pedagogija; obrazovanje; obrazovni sustavi
Hrčak ID:
125034
URI
Publication date:
26.6.2014.
Visits: 2.374 *