Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mogućnosti evaluacije visokoškolske nastave

Branko Bognar
Maja Bungić


Puni tekst: engleski pdf 436 Kb

str. 139-158

preuzimanja: 8.018

citiraj


Sažetak

Ovo akcijsko istraživanje ostvareno je u okviru nastave kolegija Metodika odgoja tijekom jednoga semestra. Namjera nam je bila unaprijediti evaluaciju visokoškolske nastave. Kako bi to ostvarili koristili smo se različitim oblicima sumativne i formativne evaluacije, a poseban naglasak postavili smo na kritičko prijateljstvo između studenta i profesora (suautora ovog rada). Za ostvarivanje kritičkoga prijateljstva koristili smo se videozapisima nastave.
Na kraju nastave studentima su bili ponuđeni različiti anketni upitnici i evaluacijski listići, a proveli smo i otvoreni standardizirani intervju sa skupinom studenata te radionicu koja je bila posvećena evaluaciji visokoškolske nastave.
Naše istraživanje pokazalo je kako studenti kao subjekti nastavnoga procesa mogu aktivno sudjelovati u ostvarivanju evaluacije, a njihova zapažanja i prijedlozi mogu potaknuti nastavnika na unaprjeđenje svih etapa nastavnoga procesa, pa tako i evaluacije. Smatramo kako je evaluaciju u visokoškolskoj nastavi moguće unaprijediti edukacijom profesora i studenata o njezinoj važnosti za kvalitetu nastavnoga procesa, upoznavanjem s različitim mogućnostima uključivanja studenata u taj proces, što je ostvareno na jednom od stručnih skupova koji je održan za nastavnike na Filozofskom fakultetu u Osijeku

Ključne riječi

evaluacija; četvrta generacija evaluacije; visokoškolska nastava; kritičko prijateljstvo; akcijsko istraživanje

Hrčak ID:

125302

URI

https://hrcak.srce.hr/125302

Datum izdavanja:

10.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 9.683 *