Informatologia, Vol. 47 No. 2-3, 2014.
Stručni rad
KOMUNIKATIVNA OBILJEŽJA OSOBNE I EGZISTENCIJALNE PEDAGOGIJE
Mirosław Babiarz
; Sveučilište Jana Kochanowa, Kielcach, Poljska; Ignacijanska akademija, Krakow, Poljska
Miłosz Mółka
; Sveučilište Jana Kochanowa, Kielcach, Poljska; Ignacijanska akademija, Krakow, Poljska
Sažetak
Proteklo doba bilo je vrijeme burnih povijesnih događaja koji su često pod utjecajem trenutnih, znanstvene misli u nastajanju. Mnoge znanstvene discipline u svijetu razvijale su se spontano u tom razdoblju. S jedne strane već postojeći koncepti su se pojačali kroz izvorne teorije (primjerice, personalizam), s druge strane, nastajali su novi pogledi na svijet ideja (poput egzistencijalizma). Odgojne znanosti su se također razvijale. U Poljskoj, pod utjecajem ovih filozofskih struja, pojavio se inovativan i jasno humanistički obrazovni koncept nazvan osobno - egzistencijalna pedagogija. Ovaj članak će se baviti najznačajnijim pretpostavkama ovog koncepta. Budući da se vlč. Prof. Janusz Tarnowski smatra začetnikom osobne - egzistencijalne pedagogije, predočiti ćemo njegova najvažnija mišljenja o obrazovanju.
Ključne riječi
personalizam; egzistencijalizam; obrazovanje; dijalog
Hrčak ID:
125811
URI
Datum izdavanja:
8.8.2014.
Posjeta: 1.975 *