Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Određivanje utjecaja medija na neonsko proširivanje boje

Damir Vusić orcid id orcid.org/0000-0001-9972-2246 ; University North, University Centre Varazdin, J. Križanića 33/6, 42000 Varaždin, Croatia
Mario Tomiša orcid id orcid.org/0000-0002-0221-0138 ; University North, University Centre Varazdin, J. Križanića 33/6, 42000 Varaždin, Croatia
Marin Milković ; University North, University Centre Varazdin, J. Križanića 33/6, 42000 Varaždin, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.062 Kb

str. 807-814

preuzimanja: 390

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.062 Kb

str. 807-814

preuzimanja: 551

citiraj


Sažetak

Ovaj rad predstavlja nastavak istraživanja utjecaja određenih parametara unutar procesa grafičke reprodukcije na intenzitet efekta neonskog proširivanja boje. Istraženo je djelovanje različitih medija (tiskovne podloge i zaslon računala), uz određene kombinacije boje umetnutog segmenta i pozadinske boje primarnog stimulusa. Istraživanje je provedeno na testnim uzorcima baziranima na tzv. Ehrensteinovom modelu, uz standardni D65 CIE izvor svjetla. Intenzitet efekta prikazan je izračunatim kolorimetrijskim razlikama boja koje predstavljaju odstupanje manifestirane boje u efektu neonskog proširivanja boje u odnosu na boju medija grafičke reprodukcije. Statistička analiza rezultata istraživanja provedena je primjenom odgovarajućih neparametarskih testova. Ona ukazuje kako postoji statistički značajna razlika u vrednovanju intenziteta istraživanog efekta u većini slučajeva korištenja tiskovnih podloga kao medija u odnosu na zaslon računala kao medij. Potvrđen je veći intenzitet efekta na zaslonu računala nego na tiskovnim podlogama.

Ključne riječi

grafička reprodukcija; intenzitet; medij; neonsko proširivanje boje

Hrčak ID:

126076

URI

https://hrcak.srce.hr/126076

Datum izdavanja:

15.8.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.734 *