Pregledni rad
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi
Tonća Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju
Marijana Elez
; Osnovna škola Ravne njive, Split
Puni tekst: njemački pdf 116 Kb
str. 148-148
preuzimanja: 265
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. i Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., i Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 135-146. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126482 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):135-146. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić i M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 135-146, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 116 Kb
str. 147-147
preuzimanja: 312
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. i Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., i Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 135-146. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126482 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):135-146. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić i M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 135-146, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb
str. 135-146
preuzimanja: 931
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. i Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća i Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., i Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 135-146. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126482 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):135-146. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić i M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 135-146, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126482. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
U suvremenoj pedagogiji zagovara se integracija djece s posebnim potrebama kao pretpostavka njihove uspješnije socijalizacije koja za cilj ima osposobljavanje za život djece s posebnim potrebama. Rad budućih nastavnika stoga će zasigurno uključivati i rad s djecom s posebnim potrebama, za koji bi nastavnici po završetku studija trebali biti osposobljeni, što pretpostavlja i njihove pozitivne stavove prema integraciji djece s posebnim potrebama u redoviti odgojno-obrazovni sustav. Ovim se radom željelo ispitati samoprocjenu osposobljenosti studenata nastavničkih studija za budući rad s djecom s posebnim potrebama, i to s djecom s govornim poremećajima u redovitoj nastavi. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se studenti nastavničkih studija na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Splitu u samoprocjeni osposobljenosti za rad s djecom s govornim teškoćama te u stavovima o njihovoj integraciji s obzirom na odabrani studij, s obzirom na to da određeni nastavnički studiji u svojim programima nemaju kolegije koji se odnose na pedagogiju djece s posebnim potrebama. Istraživanje je pokazalo kako je samoprocjena razine osposobljenosti za budući rad s djecom s govornim teškoćama značajno viša u studenata koji su pohađali kolegije o radu s djecom s posebnim potrebama u odnosu prema studentima koji nisu imali prilike pohađati kolegije te tematike. Nadalje, studenti općenito uočavaju više prednosti nego nedostataka integracije djece s govornim teškoćama te nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima studenata s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na važnost i nužnost osposobljavanja budućih nastavnika za rad s djecom s govornim teškoćama počevši od uvođenja kolegija o djeci s posebnim potrebama na sve nastavničke studije.
Ključne riječi
govorne teškoće; integracija djece s posebnim potrebama; samoprocjena osposobljenosti; stavovi prema integraciji
Hrčak ID:
126482
URI
https://hrcak.srce.hr/126482
Datum izdavanja:
21.5.2013.
Podaci na drugim jezicima:
njemački
engleski
Posjeta: 3.065
*