Izvorni znanstveni članak
Percepcija temeljnih emocija i boja učenika četvrtog razreda osnovne škole
Matjaž Duh
; Faculty of Education, University of Maribor
Rebeka Kolar
; Faculty of Education, University of Maribor
Sažetak
Svakodnevno smo okruženi bojama u tisućama nijansi, ali ih ponekad jednostavno ignoriramo. Ako stvarno želimo razumjeti odnos između "ljudi i boja", moramo biti svjesni toga da boje imaju fizičke karakteristike, ali i izražene fiziološke i psihološke učinke na nas. U našem istraživanju ispitivali smo percepciju učenika četvrtog razreda o odnosu između osnovnih emocija i boja, njihove omiljene i nepopularne boje, kao i povezanost emocionalne stabilnosti učenika, izražene putem njihova samopoštovanja i očekivanja od budućnosti, uz pomoć boja. Namjera nam je bila utvrditi postoje li razlike prema spolu, prosječnoj godišnjoj ocjeni i odnosu između izražavanja emocija s pomoću boja i emocionalne stabilnosti s obzirom na boje. Rezultati su pokazali da većina učenika povezuje pozitivne emocije s toplim bojama, a negativne emocije s hladnima. Među omiljenim je bojama ljubičasta, koja je i najpopularnija među djevojčicama, dok je plava najpopularnija među dječacima. Crnu boju učenici ne vole. Također se pokazalo da većina učenika razmišlja o samopoštovanju, kao i da im njihova očekivanja vezana uz budućnost uzrokuju značajan stres.
Ključne riječi
emocionalna stabilnost; očekivanja vezana uz budućnost; osjećaji; samopoštovanje; tople i hladne boje
Hrčak ID:
128203
URI
Datum izdavanja:
29.9.2014.
Posjeta: 3.457 *