Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kognitivno opterećenje na različitim razinama kemijskih prikaza

Dušica Milenković ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Mirjana Segedinac ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tamara Hrin ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Stanko Cvjetićanin ; Faculty of Education, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 699-722

preuzimanja: 404

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 699-722

preuzimanja: 629

citiraj


Sažetak

Svrha ovog istraživanja bila je ispitati postignuća studenata i kognitivno opterećenje na različitim razinama kemijskih prikaza. Istraživanje je provedeno među studentima koji će u budućnosti biti nastavnici kemije. Mjerni instrument koji se koristio za vrednovanje znanja bio je test. Svaki zadatak sastojao se od tri podzadatka, u makroskopskoj, submikroskopskoj i simboličkoj domeni. Svaki podzadatak sadržavao je Likertovu skalu od sedam stupnjeva, koja je omogućavala ispitanicima da ocijene tvrdnje ovisno o tome smatraju li da su one „iznimno lagane“, pa sve do onih za koje smatraju da su „iznimno teške“. Paralelna analiza dobivenih rezultata pokazala je da je način na koji su studenti vrednovali kognitivno opterećenje bila u skladu s njhovim postignućima na testu. Studenti su smatrali da je najveće kognitivno opterećenje ono vezano uz submikroskopsku razinu, što je rezultiralo njihovim najslabijim postignućima. Rezultati su također pokazali da ne postoje značajne razlike u prosječnim postignućima studenata na makroskopskoj i simboličkoj razini, što je također u skladu s vrednovanim kognitivnim opterećenjem. Stoga se može zaključiti da su studenti sposobni proučiti kognitivne procese i procijeniti težinu zadatka.

Ključne riječi

kemijski pojmovi; kognitivno opterećenje; trostruka veza; vrednovanje

Hrčak ID:

128202

URI

https://hrcak.srce.hr/128202

Datum izdavanja:

29.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.809 *