Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Učinci portfolija na sposobnost refleksije i metakognitivno učenje: stavovi studenata

Servet Celik ; Department of Foreign Language Education, Karadeniz Technical University


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 723-743

preuzimanja: 609

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 723-743

preuzimanja: 356

citiraj


Sažetak

Široko je priznata učinkovitost refleksivnog pisanja kada je riječ o poticanju kritičkog mišljenja i stvaranju metakognitivne svjesnosti; unatoč jasnim prednostima alata za refleksiju kao što su portfoliji, krajnji uspjeh tih aktivnosti ipak uvelike ovisi o tome jesu li učenici skloni njihovoj upotrebi ili nisu. U turskom obrazovnom sustavu, u kojemu je konstruktivistički pristup učenju s učenikom u središtu zanimanja još uvijek nova praksa, može biti osobito teško uspješno primijeniti refleksivno pisanje. Stoga je u ovom akcijskom istraživanju autor odlučio istražiti stavove turskih studenata diplomskog studija u sklopu kolegija Metodika nastave engleskog jezika o korištenju portfolija kao alata za refleksiju. Rezultati pokazuju da je, nakon početnog otpora, većina ispitanika otkrila refleksivno pisanje kao učinkovitu strategiju učenja. U svjetlu njihovih gledišta ponuđeni su neki prijedlozi u vezi s primjenom refleksivnog pisanja u kontekstima u kojima studenti možda nisu upoznati s procesom refleksije.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; konstruktivizam; kritičko mišljenje; metakognitivne vještine; portfoliji; refleksivno pisanje

Hrčak ID:

128204

URI

https://hrcak.srce.hr/128204

Datum izdavanja:

29.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.297 *