Izvorni znanstveni članak
Profil srednjoškolskih nastavnika informatike u Autonomnoj pokrajini Vojvodini
Milinko Mandić
; Faculty of Education, University of Novi Sad
Zora Konjović
; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad
Petar Viđikant
; Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia
Sažetak
Ovaj rad prikazuje metodologiju koja je korištena u istraživanju i preliminarne rezultate istraživanja s ciljem stvaranja profila nastavnika informatike u srednjim školama u Vojvodini koji bi mogao služiti kao izvor informacija pri planiranju modela obrazovanja nastavnika informatike. Instrument korišten u istraživanju bila je anketa oblikovana tako da bi se prikupili podaci o profilu nastavnika na temelju objektivnih pokazatelja (akademsko i trajno obrazovanje); samovrednovanja nastavničkih kompetencija u područjima informatike, pedagogije i didaktike; mišljenju nastavnika o važnosti informatike i pedagoško-metodičkog aspekta u sveučilišnom kurikulu za obrazovanje nastavnika informatike; njihova mišljenja o zastupljenosti znanja iz područja informatike u srednjoškolskom kurikulu i prikladnom modelu obrazovanja nastavnika informatike. Preliminarni rezultati pokazuju da postoji nesklad u akademskom obrazovanju nastavnika, dok njihova samoprocjena pokazuje da je njihovo znanje o složenijim i suvremenim aspektima informatike, kao i znanje u području pedagogije i metodike nedostatno. Mišljenje nastavnika je da mnoge informatičke teme nisu prikladno zastupljene u srednjoškolskom kurikulu u Vojvodini. Istraživanje također ukazuje na potrebu specijaliziranih integriranih studija kao modela obrazovanja nastavnika informatike.
Ključne riječi
informatika; kurikul; nastavnik; računalne znanosti; srednja škola; sveučilište
Hrčak ID:
128197
URI
Datum izdavanja:
29.9.2014.
Posjeta: 1.861 *