Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Profil srednjoškolskih nastavnika informatike u Autonomnoj pokrajini Vojvodini

Milinko Mandić ; Faculty of Education, University of Novi Sad
Zora Konjović ; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad
Petar Viđikant ; Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia


Puni tekst: engleski pdf 398 Kb

str. 779-814

preuzimanja: 306

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 779-814

preuzimanja: 527

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje metodologiju koja je korištena u istraživanju i preliminarne rezultate istraživanja s ciljem stvaranja profila nastavnika informatike u srednjim školama u Vojvodini koji bi mogao služiti kao izvor informacija pri planiranju modela obrazovanja nastavnika informatike. Instrument korišten u istraživanju bila je anketa oblikovana tako da bi se prikupili podaci o profilu nastavnika na temelju objektivnih pokazatelja (akademsko i trajno obrazovanje); samovrednovanja nastavničkih kompetencija u područjima informatike, pedagogije i didaktike; mišljenju nastavnika o važnosti informatike i pedagoško-metodičkog aspekta u sveučilišnom kurikulu za obrazovanje nastavnika informatike; njihova mišljenja o zastupljenosti znanja iz područja informatike u srednjoškolskom kurikulu i prikladnom modelu obrazovanja nastavnika informatike. Preliminarni rezultati pokazuju da postoji nesklad u akademskom obrazovanju nastavnika, dok njihova samoprocjena pokazuje da je njihovo znanje o složenijim i suvremenim aspektima informatike, kao i znanje u području pedagogije i metodike nedostatno. Mišljenje nastavnika je da mnoge informatičke teme nisu prikladno zastupljene u srednjoškolskom kurikulu u Vojvodini. Istraživanje također ukazuje na potrebu specijaliziranih integriranih studija kao modela obrazovanja nastavnika informatike.

Ključne riječi

informatika; kurikul; nastavnik; računalne znanosti; srednja škola; sveučilište

Hrčak ID:

128197

URI

https://hrcak.srce.hr/128197

Datum izdavanja:

29.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.861 *