Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Struktura perspektive u kazalištu za djecu i mlade

Iva Gruić orcid id orcid.org/0000-0001-6937-0286 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 320 Kb

str. 27-42

preuzimanja: 1.127

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada pokazati kako autorov izbor perspektive utječe na gledateljevo razumijevanje i doživljavanje predstave te kako se perspektivu može upotrijebiti za poučavateljske i(li) umjetničke ciljeve. Rad započinje Pfisterovom (1998) kategorizacijom perspektivnih struktura i raspravom o kazalištu za djecu i mlade u odnosu na tu teoriju. U nastavku se autorski izbor perspektive dovodi u vezu s dubinskom strukturom dramske situacije (prema Greimasovoj aktantskoj teoriji). U diskusiju se zatim uvode rezultati empirijskoga istraživanja o utjecaju točke gledišta iz koje se radnja promatra, odnosno doživljava i dovode se u vezu s osnovnom temom rada. Zaključci te diskusije upotrijebljeni su zatim za analizu strukture perspektive i značenja koje ona inducira u jednoj predstavi i jednoj drami, što je omogućilo i zaključnu tvrdnju: razumijevanje osobitosti utjecaja aktantskih pozicija na gledateljevu recepciju i razumijevanje dramskoga svijeta može se korisno upotrijebiti i u planiranju perspektivnih strategija tijekom pisanja dramskoga teksta i u radu na predstavi, kao i u analizi već odigranih predstava.

Ključne riječi

struktura perspektive; aktantska analiza; strategije upotrebe perspektive; kazalište za djecu i mlade

Hrčak ID:

128422

URI

https://hrcak.srce.hr/128422

Datum izdavanja:

10.11.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.464 *