Pregledni rad
Razvojni poremećaj koordinacije – neprepoznati poremećaj svugdje oko nas
Andrea POLOVINA
; Poliklinika za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju «Prof. dr. sc. Milena Stojčević Polovina», Zagreb
Tajana POLOVINA PROLOŠČIĆ
; Odjel za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, KBC Osijek, Bizovac
Svetislav POLOVINA
; Poliklinika za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju «Prof. dr. sc. Milena Stojčević Polovina», Zagreb
Sažetak
DSM-IV definira razvojni poremećaj koordinacije (RPK) kao oštećenje motoričke koordinacije koje interferira sa svakodnevnim životnim aktivnostima i akademskim postignućima, a koje nije posljedica intelektualne nesposobnosti, pervazivnoga razvojnog
poremećaja ili definiranoga medicinskog stanja. Terminologija još uvijek nije ujednačena. Etiologija se istražuje. Procjenjuje se da je prisutan u 5-8 % sve djece.
Klinička slika razlikuje se od djeteta do djeteta; poteškoće mogu biti jače izražene u gruboj i finoj motorici ili generalizirane. Često je praćen drugim poremećajima razvoja. Postoji više terapijskih pristupa koji se mogu podijeliti na terapiju orijentiranu na proces i na terapiju orijentiranu na zadatak. RPK je nedovoljno često dijagnosticiran što kao posljedicu ima izostanak intervencije. Vrlo je važno educirati medicinsko osoblje, pedagoške radnike i opću javnost.
Ključne riječi
razvojni poremećaj koordinacije; RPK; edukacija
Hrčak ID:
129036
URI
Datum izdavanja:
20.10.2010.
Posjeta: 3.674 *