Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/geoadria.39

Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba

Slaven Gašparović ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek
Martina Jakovčić ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek


Puni tekst: hrvatski pdf 2.046 Kb

str. 61-99

preuzimanja: 864

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.046 Kb

str. 61-99

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

Mogućnost upravljanja automobilom smatra se važnim segmentom u životima ljudi. Osobe koje iz određenih razloga nemaju mogućnost upravljanja automobilom u znanstvenoj se literaturi vrlo često smatraju prometno marginaliziranim osobama. Prometna marginaliziranost može utjecati na pristupanje životnim prilikama i mogućnostima. Cilj ovoga rada je ispitati utjecaj prometne marginaliziranosti na svakodnevni život srednjoškolske populacije Grada Zagreba. Istraživanje se temelji na korištenju subjektivnih pokazatelja prometne marginaliziranosti i to putem korištenja metode vlastite procjene prometnih problema i fokus grupa. Podaci su dobiveni anketnim ispitivanjem 826 učenika srednjih škola Grada Zagreba te provođenjem osam fokus grupa. Učenici srednjih škola procjenjivali su utjecaj prometnih problema s aspekta važnosti i stupnja težine kojim ih rješavaju. Analizom podataka dobiveni su podaci koji pokazuju statistički značajne razlike između učenica i učenika što može upućivati na jaču prometnu marginaliziranost djevojaka (žena) u odnosu na mladiće (muškarce). Dobiveni podaci potkrijepljeni su navodima proizašlim iz uporabe metode fokus grupa.

Ključne riječi

metoda vlastite procjene; prometna marginaliziranost; srednjoškolci; Zagreb

Hrčak ID:

129125

URI

https://hrcak.srce.hr/129125

Datum izdavanja:

1.7.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.134 *