Geoadria, Vol. 19 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/geoadria.39
Prometna marginaliziranost na primjeru srednjoškolaca Grada Zagreba
Slaven Gašparović
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek
Martina Jakovčić
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek
Sažetak
Mogućnost upravljanja automobilom smatra se važnim segmentom u životima ljudi. Osobe koje iz određenih razloga nemaju mogućnost upravljanja automobilom u znanstvenoj se literaturi vrlo često smatraju prometno marginaliziranim osobama. Prometna marginaliziranost može utjecati na pristupanje životnim prilikama i mogućnostima. Cilj ovoga rada je ispitati utjecaj prometne marginaliziranosti na svakodnevni život srednjoškolske populacije Grada Zagreba. Istraživanje se temelji na korištenju subjektivnih pokazatelja prometne marginaliziranosti i to putem korištenja metode vlastite procjene prometnih problema i fokus grupa. Podaci su dobiveni anketnim ispitivanjem 826 učenika srednjih škola Grada Zagreba te provođenjem osam fokus grupa. Učenici srednjih škola procjenjivali su utjecaj prometnih problema s aspekta važnosti i stupnja težine kojim ih rješavaju. Analizom podataka dobiveni su podaci koji pokazuju statistički značajne razlike između učenica i učenika što može upućivati na jaču prometnu marginaliziranost djevojaka (žena) u odnosu na mladiće (muškarce). Dobiveni podaci potkrijepljeni su navodima proizašlim iz uporabe metode fokus grupa.
Ključne riječi
metoda vlastite procjene; prometna marginaliziranost; srednjoškolci; Zagreb
Hrčak ID:
129125
URI
Datum izdavanja:
1.7.2014.
Posjeta: 3.134 *