Stručni rad
Različiti pristupi u sustavu potpore u visokom obrazovanju za gluhe i nagluhe studente
Damir Herega
orcid.org/0000-0002-3606-8272
; Udruga gluhih i nagluhih Primorsko-goranske županije, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Gluhe i nagluhe osobe imaju različite potrebe u visokom obrazovanju. Gluhe osobe isključene su iz svih glasovno-govornih informacija i velik broj gluhih osoba ne može razviti razumljiv govor. One se služe znakovnim jezikom kao prvim jezikom. Nagluhe osobe imaju bolje
razvijen govor i jezik te bolja školska predznanja, no i te osobe imaju teškoća s praćenjem nastave, „hvatanjem“ brze komunikacije ili razumijevanjem govora u buci. Gluhi i nagluhi studenti urednih intelektualnih sposobnosti mogu usvojiti svaku nastavnu cjelinu, jednako kao i bilo koji student koji čuje. Nužno je prilagoditi poučavanje njihovim mogućnostima i potrebama te im olakšati razumijevanje gradiva. Rad će prikazati na koji način osobe oštećena
sluha komuniciraju i usvajaju znanja te će biti demonstrirana minimalna potrebna podrška u visokom obrazovanju: korištenje tumača za znakovni jezik, FM uređaja te pomoć daktilografa
koji pretvaraju izlaganje u tekst na ekranu.
Ključne riječi
gluhi i nagluhi studenti; potpore u visokom obrazovanju
Hrčak ID:
129399
URI
Datum izdavanja:
2.6.2014.
Posjeta: 4.250 *