Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kvalitativna istraživanja u obrazovanju

Aleksandar Halmi ; Sveučilište u Zadru Odjel za turizam i komunikacijske znanosti


Puni tekst: engleski pdf 561 Kb

str. 217-217

preuzimanja: 422

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 820 Kb

str. 203-217

preuzimanja: 14.148

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 370 Kb

str. 218-218

preuzimanja: 408

citiraj


Sažetak

Kvalitativna istraživanja u obrazovanju su specifično područje istraživanja sa svojim vlastitim legitimitetom. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju objedinjuju kompleksnu i međusobno povezanu skupinu srodnih termina, koncepata i pretpostavki. Tu se uključuju različite istraživačke paradigme i perspektive vezane za pozitivizam, postpozitivizam, modernizam i postmodernizam. Postoji vrlo detaljna literatura o mnogim metodama i pristupima koje pripadaju pod okrilje kvalitativnih istraživanja u obrazovanju. Kvalitativna istraživanja imaju svoju specifičnu povijesnu tradiciju i vezana su za pet povijesnih “momenata” od kojih je svaki na svoj način obilježio razvoj kvalitativne paradigme u obrazovanju. U ovakvom specifičnom povijesnom i socijalnom kontekstu teško je dati jedinstvenu generičku definiciju kvalitativnih istraživanja. Bilo koja definicija koja se uzme u razmatranje mora uzeti u obzir ovo kompleksno područje metodologije. No kao polazište potrebno je dati opću definiciju kvalitativnih istraživanja u obrazovanju kao multiparadigmatski i multimetodski usmjerenih istraživanja koja uključuju naturalistički i interpretativni pristup predmetu proučavanja. To znači da kvalitativna metodologija uvijek proučava aktere u njihovom povijesnom i socijalnom kontekstu nastojeći razumijeti i interpretirati smisao ili značenje njihovih radnji, doživljaja i svakodnevnog iskustva, što pristaje specifičnim modusima evaluacijskih istraživanja. Kvalitativne istraživačke studije u obrazovanju uključuju različite teorijske paradigme i strategije istraživanja kao i metode prikupljanja i analize empirijskog materijala od konstruktivizma i interpretizma, kritičke teorije, fenomenologije, etnometodologije, akcijskih istraživanja do dubinskog intervjua i sudjelujućeg promatranja.

Ključne riječi

obrazovanje; kvalitativna istraživanja; hermeneutika; fenomenologija; kritička teorija; etnometodologija

Hrčak ID:

129605

URI

https://hrcak.srce.hr/129605

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 20.368 *