Pregledni rad
Kvalitativna istraživanja u obrazovanju
Aleksandar Halmi
; Sveučilište u Zadru Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Puni tekst: engleski pdf 561 Kb
str. 217-217
preuzimanja: 510
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 203-217. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129605 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(2):203-217. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 203-217, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 820 Kb
str. 203-217
preuzimanja: 15.417
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 203-217. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129605 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(2):203-217. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 203-217, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 370 Kb
str. 218-218
preuzimanja: 488
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2013). Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 203-217. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129605
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 203-217. https://hrcak.srce.hr/129605
Harvard
Halmi, A. (2013). 'Kvalitativna istraživanja u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 203-217. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129605 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(2):203-217. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605
IEEE
A. Halmi, "Kvalitativna istraživanja u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 203-217, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129605. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
Kvalitativna istraživanja u obrazovanju su specifično područje istraživanja sa svojim vlastitim legitimitetom. Kvalitativna istraživanja u obrazovanju objedinjuju kompleksnu i međusobno povezanu skupinu srodnih termina, koncepata i pretpostavki. Tu se uključuju različite istraživačke paradigme i perspektive vezane za pozitivizam, postpozitivizam, modernizam i postmodernizam. Postoji vrlo detaljna literatura o mnogim metodama i pristupima koje pripadaju pod okrilje kvalitativnih istraživanja u obrazovanju. Kvalitativna istraživanja imaju svoju specifičnu povijesnu tradiciju i vezana su za pet povijesnih “momenata” od kojih je svaki na svoj način obilježio razvoj kvalitativne paradigme u obrazovanju. U ovakvom specifičnom povijesnom i socijalnom kontekstu teško je dati jedinstvenu generičku definiciju kvalitativnih istraživanja. Bilo koja definicija koja se uzme u razmatranje mora uzeti u obzir ovo kompleksno područje metodologije. No kao polazište potrebno je dati opću definiciju kvalitativnih istraživanja u obrazovanju kao multiparadigmatski i multimetodski usmjerenih istraživanja koja uključuju naturalistički i interpretativni pristup predmetu proučavanja. To znači da kvalitativna metodologija uvijek proučava aktere u njihovom povijesnom i socijalnom kontekstu nastojeći razumijeti i interpretirati smisao ili značenje njihovih radnji, doživljaja i svakodnevnog iskustva, što pristaje specifičnim modusima evaluacijskih istraživanja. Kvalitativne istraživačke studije u obrazovanju uključuju različite teorijske paradigme i strategije istraživanja kao i metode prikupljanja i analize empirijskog materijala od konstruktivizma i interpretizma, kritičke teorije, fenomenologije, etnometodologije, akcijskih istraživanja do dubinskog intervjua i sudjelujućeg promatranja.
Ključne riječi
obrazovanje; kvalitativna istraživanja; hermeneutika; fenomenologija; kritička teorija; etnometodologija
Hrčak ID:
129605
URI
https://hrcak.srce.hr/129605
Datum izdavanja:
18.11.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 22.927
*