Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interkulturalnost u praksi – socijalna distanca prema “drugačijima”

Kornelija Mrnjaus ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 972 Kb

str. 309-323

preuzimanja: 1.686

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 571 Kb

str. 324-324

preuzimanja: 228

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 382 Kb

str. 325-325

preuzimanja: 206

citiraj


Sažetak

Pitanje interkulturalnosti u multikulturalnim društvima sve je aktualnije. Kultura je nešto što učimo, a isto tako trebamo naučiti, odnosno razvijati kompetencije za život u multikulturalnom okruženju ostvarujući interkulturalni dijalog. Kroz analizu relevantne literature, obrađuje se pitanje odgoja i obrazovanja za interkulturalnost, interkulturalne kompetencije te uloga pedagoga u pitanjima odgoja i obrazovanja za interkulturalnost. U radu se predstavljaju rezultati istraživanja koje je provedeno među studentima Odsjeka za pedagogiju i Odsjeka za kulturalne studije Filozofskog fakulteta u Rijeci, kojim se ispitivala socijalna distanca ispitanika prema nacionalnim i religijskim skupinama primjenom metode anketnog upitnika za sociodemografske pokazatelje i Bogardusove ljestvice socijalne distance. Rezultati istraživanja su pokazali da studenti izražavaju pozitivan stav prema pripadnicima nacionalnih i religijskih skupina osim u česticama stupanja u brak i rjeđe sklapanja bliskih prijateljstva s određenim nacionalnim i religijskim skupinama.

Ključne riječi

kultura; multikulturalnost; interkulturalnost; socijalna distanca; studenti pedagogije i kulturalnih studija

Hrčak ID:

129606

URI

https://hrcak.srce.hr/129606

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.912 *