Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Mogućnosti razvijanja kompetencija učenja u suvremenoj nastavi

Morana Koludrović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 731 Kb

str. 295-305

preuzimanja: 2.074

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 382 Kb

str. 306-306

preuzimanja: 349

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 383 Kb

str. 307-307

preuzimanja: 279

citiraj


Sažetak

U ovom se radu kompetencije učenja, kao jedna od osam ključnih kompetencija cjeloživotnog učenja, smještaju u kontekst potreba suvremenog društva i škole, te se analiziraju s obzirom na važnost njihovog stjecanja tijekom formalnog sustava odgoja i obrazovanja za dobrobit svakog pojedinca u cjeloživotnoj perspektivi. S obzirom na složenost ciljeva kompetencija učenja kao jedne od ključnih kompetencija te kao jedne od međupredmetnih tema zastupljenih u hrvatskome Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011), u ovom se radu analiziraju koncepti bliski kompetencijama učenja te se povezuju s njima. Ti koncepti se prvenstveno odnose na samoregulirano učenje, metakogniciju, samousmjereno i suradničko učenje te intrinzičnu motivaciju. Također, u radu se analiziraju mogućnosti učinkovitih načina razvijanja kompetencija učenja tijekom nastavnog procesa s posebnim naglaskom na strategije aktivnog učenja koje zbog svoje pedagoško – didaktičko – metodičke cjelovitosti i razrađenosti imaju kapacitet za učinkovito stjecanje kompetencija učenja.

Ključne riječi

kompetencije učenja; cjeloživotno učenje; konstruktivistička paradigma; strategije aktivnog učenja; problemsko učenje; metakognicija

Hrčak ID:

129614

URI

https://hrcak.srce.hr/129614

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.285 *