Izvorni znanstveni članak
Stavovi učitelja prema poučavanju kao determinanta njihove spremnosti za dodatno stručno usavršavanje
Zrinjka Stančić
Lelia Kiš-Glavaš
Ljiljana Igrić
Sažetak
Proces edukacijske integracije učenika usporenog kognitivnog razvoja u redovnim školama u Republici Hrvatskoj provodi se više od dva desetljeća. Rezultati znanstvenih istraživanja kao i analiza stanja u praksi ukazuju na prisustvo, ali i načine prevladavanja brojnih teškoća koje usporavaju njihovo uspješno provođenje.Jedna od značajnih pretpostavki uspješne edukacijske integracije je stručno usavršavanje učitelja za rad s učenicima s posebnim potrebama. U skladu s navedenim može se ustvrditi da je dodiplomski studij učitelja za takav rad neophodan. S ciljem prevladavanja teškoća koje su svakodnevno prisutne u razredima u koje su uključeni učenici usporenog kognitivnog razvoja kreirana je, primjenjena i praćena učinkovitost dodatnog programa za stručno usavršavanje učitelja pod nazivom " Edukacija učitelja za integraciju učenika s posebnim potrebama."
Rezultati ovog istraživanja dobiveni su na temelju 98 ispitanih učitelja te pokazuju kako odluka učitelja o potrebi dodatnog stručnog usavršavanja značajno ovisi i o stavu učitelja prema poučavanju.
Ključne riječi
edukacijska integracija; učenici s posebnim potrebama; dodatno stručno usvršavanje učitelja; program edukacije učitelja
Hrčak ID:
12480
URI
Datum izdavanja:
12.12.2001.
Posjeta: 3.660 *