Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odgoj za poduzetništvo u primarnom obrazovanju

Mirjana Posavec ; Osnovna škola Ivana Rangera, Lepoglava, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 369 Kb

str. 225-238

preuzimanja: 662

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 369 Kb

str. 225-238

preuzimanja: 462

citiraj


Sažetak

Suvremena škola povećava važnost komunikacijskih i interpersonalnih vještina, a društvo treba široko obrazovane kadrove pripremljene za nove promjene što zahtijeva različite i inovativne pristupe u učenju. To uključuje stjecanje novih vještina i kompetencija. Jedna od takvih kompetencija jest odgoj i obrazovanje za poduzetništvo, koje se kao međupredmetna tema pojavljuje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Školske zadruge imaju dugogodišnju predanost obrazovanju, a zadružne vrijednosti imaju mnogo toga ponuditi današnjem (i budućem) obrazovanju. Kroz usvajanje zadružnih vrijednosti djeca i mladi ljudi mogu steći bolje razumijevanje svoje uloge kao građana te tako pomoći u izgradnji pravednijeg društva. Osim toga, zadružne vrijednosti mogu pomoći školama podići standarde na razne načine pomažući im da se uključe u lokalnu zajednicu, a istovremeno i omogućiti veću participaciju roditelja i vanjskih poslovnih suradnika u životu škole. Zadruga u primarnom obrazovanju temelji se i na učenju demokracije, moralne, građanske i društvene odgovornosti pojedinca te se prakticira u razredu i školi. Usavršavanje zadruga pojačava novi impuls na polju strukovne izobrazbe i u pripremanju mladih ljudi za njihov ulazak na tržište rada. Iako formalno obrazovanje, kakvo je razvijeno u Europi, nije pogodno za razvoj poduzetništva, ipak uvelike može doprinijeti uspješnom rješavanju poduzetničkih izazova unutar EU-a.

Ključne riječi

odgoj za poduzetništvo; primarno obrazovanje; učenička zadruga; zadružne vrijednosti

Hrčak ID:

130106

URI

https://hrcak.srce.hr/130106

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.136 *