Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Primjena poslovnih simulacija u visokoškolskom obrazovanju budućih menadžera u turizmu i ugostiteljstvu
Marko Perić
orcid.org/0000-0002-2828-4709
; Katedra za menadžment, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Jelena Đurkin
orcid.org/0000-0002-1668-4967
; Katedra za menadžment, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Sažetak
Poslovni svijet danas ne ostavlja previše prostora za improvizaciju; često već i male pogreške dovode do propasti i stečaja poduzeća. U tom smislu, odluke koje menadžeri poduzeća svakodnevno donose posebno su značajne i često mogu biti odlučujuće za opstanak poduzeća. Takvi izazovi za menadžera, ujedno su i izazovi za obrazovni sustav, pogotovo visokoškolske ustanove iz područja menadžmenta, koje pripremaju studente za odgovorne menadžerske pozicije. S obzirom da je učenje na vlastitim pogreškama najskuplji način učenja, potrebno je osmisliti načine stjecanja iskustva u kontroliranim uvjetima gdje posljedice nisu toliko bolne i skupe kao u stvarnom svijetu. Iz navedenog razloga, u svjetskoj se obrazovnoj praksi koriste poslovne simulacije. Njima se, oponašajući stvarni poslovni svijet, dolazi do istih rezultata, iskustava i znanja, ali u puno kraćem vremenu, s manje novca i bez neželjenih posljedica. Ovaj se članak bavi važnošću poslovnih simulacija kao tehnike učenja u visokoškolskom obrazovanju menadžera i poduzetnika (uz objašnjenje sličnosti, različitosti i preklapanja ova dva pojma). Svrha je članka kroz pregled teorijske osnove poslovnih simulacija i prezentiranje primjera iz prakse (korištenje simulacijskih softverskih programa na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji) analizirati važnost i konkretan doprinos takve vrste učenja na kvalitetu odluka budućih menadžera i poduzetnika.
Ključne riječi
poslovne simulacije; visokoškolsko obrazovanje; menadžment
Hrčak ID:
130186
URI
Datum izdavanja:
1.6.2012.
Posjeta: 2.284 *