Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učenička zadruga kao model poduzetništva

Lidija Jagodić Jagodić ; Srednja škola Dalj, Dalj
Nataša Seršić ; Srednja škola Dalj, Dalj


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 193-200

preuzimanja: 2.225

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 284 Kb

str. 193-200

preuzimanja: 1.022

citiraj


Sažetak

U hrvatskim se školama učeničko zadrugarstvo njeguje od 19. stoljeća, a danas postoji točno 300 zadruga, organiziranih u sklopu Hrvatske udruge učeničkih zadruga. Osnovni cilj aktivnosti učeničkih zadruga nije ekonomski uspjeh, nego omogućavanje većeg broja prilika za učenje. Učeničkim se zadrugama poboljšava kvaliteta učenja i poučavanja te se mladog čovjeka osposobljava za život u 21. stoljeću. Izvan prostora učionice stječu se i razvijaju temeljne osobine poduzetnika: inovativnost, marljivost, poduzetnost, spremnost na preuzimanje rizika i timski rad. Ujedno se razvijaju njega i svijest o ekološkom načinu poljoprivredne proizvodnje. Učeničko zadrugrastvo dobro je dokumentirana i često preporučena strategija za unapređivanje teoretskih, spoznajnih i društvenih sposobnosti kod učenika. Izraz zadruživanje odnosi se na strategije koje uključuju učenike u timski rad u grupama uz mali nadzor učitelja/ nastavnika. Na temelju članka 39 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama (Narodne novine broj 87/2008) te na temelju Statuta škole, Školski odbor Srednje škole Dalj donio je na sjednici odluku o osnutku Učeničke zadruge Dalya. Organizacija, metode poučavanja i učenja, socijalni oblici rada te ishodi rada prikazani su na praktičnom primjeru učeničke zadruge Dalya.

Ključne riječi

učeničko zadrugarstvo; poduzetništvo; učenička zadruga Dalya

Hrčak ID:

130189

URI

https://hrcak.srce.hr/130189

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.267 *