Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Učenička zadruga kao model poduzetništva
Lidija Jagodić Jagodić
; Srednja škola Dalj, Dalj
Nataša Seršić
; Srednja škola Dalj, Dalj
Sažetak
U hrvatskim se školama učeničko zadrugarstvo njeguje od 19. stoljeća, a danas postoji točno 300 zadruga, organiziranih u sklopu Hrvatske udruge učeničkih zadruga. Osnovni cilj aktivnosti učeničkih zadruga nije ekonomski uspjeh, nego omogućavanje većeg broja prilika za učenje. Učeničkim se zadrugama poboljšava kvaliteta učenja i poučavanja te se mladog čovjeka osposobljava za život u 21. stoljeću. Izvan prostora učionice stječu se i razvijaju temeljne osobine poduzetnika: inovativnost, marljivost, poduzetnost, spremnost na preuzimanje rizika i timski rad. Ujedno se razvijaju njega i svijest o ekološkom načinu poljoprivredne proizvodnje. Učeničko zadrugrastvo dobro je dokumentirana i često preporučena strategija za unapređivanje teoretskih, spoznajnih i društvenih sposobnosti kod učenika. Izraz zadruživanje odnosi se na strategije koje uključuju učenike u timski rad u grupama uz mali nadzor učitelja/ nastavnika. Na temelju članka 39 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama (Narodne novine broj 87/2008) te na temelju Statuta škole, Školski odbor Srednje škole Dalj donio je na sjednici odluku o osnutku Učeničke zadruge Dalya. Organizacija, metode poučavanja i učenja, socijalni oblici rada te ishodi rada prikazani su na praktičnom primjeru učeničke zadruge Dalya.
Ključne riječi
učeničko zadrugarstvo; poduzetništvo; učenička zadruga Dalya
Hrčak ID:
130189
URI
Datum izdavanja:
1.6.2012.
Posjeta: 4.979 *