Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Socijalna odgovornost i organizacijska kultura financijskih institucija u Hrvatskoj

Domagoja Buljan Barbača orcid id orcid.org/0000-0002-7728-8626 ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije u Splitu, Split, Hrvatska
Lucija Bačić ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije, Zagreb, Hrvatska
Toni Milun ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 285-294

preuzimanja: 506

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 286 Kb

str. 285-294

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

Organizacijska kultura i društvena odgovornost dva su suvremena koncepta koji značajno utječu na performanse i rezultate tvrtki. Oba koncepta nesumnjivo imaju snažan utjecaj na percepciju krajnjih korisnika i može ih se čak promatrati i kao komparativnu prednost za tvrtke koje ih primjenjuju. Ova komparativna prednost može napraviti bitnu razliku za institucije na visoko koncentriranim i konkurentnim tržištima. Primjer takvog tržišta jest financijsko tržište gdje je vrlo velik broj institucija u borbi za klijente. Na hrvatskom financijskom tržištu dominiraju banke pa je istraživanje provedeno upravo na bankama. U posljednjim desetljećima banke su više orijentirane na sektor stanovništva i bilo bi vrlo zanimljivo vidjeti koliko su koncepti društvene odgovornosti i organizacijske kulture važni korisnicima. Istražili smo važnost ova dva suvremena pitanja i pokušali utvrditi postoji li povezanost među njima. Istraživanje je provedeno u veljači 2012. godine na uzorku od 108 studenata Sveučilišnog odjela za stručne studije Splitskog sveučilišta od kojih 62 studira u Zagrebu, a 46 u Splitu. Preliminarna statistička analiza prikupljenih podataka uključuje deskriptivnu statistiku: izračun aritmetičke sredine, standardne devijacije i koeficijenta varijacije ispitivanih varijabli. Hipoteze o postojanju razlika u socijalnoj odgovornosti i kulturi organizacije banaka u Splitu i Zagrebu procijenjene su Studentovim t-testom i testom o razlici proporcija.

Ključne riječi

financijsko tržište; socijalna odgovornost; organizacijska kultura; percepcija korisnika

Hrčak ID:

130203

URI

https://hrcak.srce.hr/130203

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.181 *