Učenje za poduzetništvo, Vol. 3 No. 2, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Inovacije u radu učeničkih zadruga : Primjer dobre prakse
Marijana Vrančić
orcid.org/0000-0001-9286-6650
; Osnovna škola Prečko, Zagreb, Hrvatska
Sandra Lovrenčić
orcid.org/0000-0002-7249-8990
; Osnovna škola Prečko, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi predvidio je uvođenje poduzetničke kompetencije kao međupredmetne teme u odgojno obrazovni sustav. U ovom članku autorice opisuju rad učeničke zadruge s naglašenim ciljem učenja za poduzetništvo. Zadruga je osnovana na dugogodišnjoj tradiciji zadrugarstva u našim osnovnim školama, ali sa suvremenim pristupom i inovacijama koje odgovaraju potrebama današnjih učenika. Polazeći od ideje „Učenje, rad i život zajedno“ voditelji zadruge organizirali su suradnički rad u međusobno ovisnim timovima od kojih svaki obavlja po jednu fazu proizvodnje čime se na kraju zaokružuje proces proizvodnje i prodaje. Tako su osigurani uvjeti za aktivno učenje, slični onima u pravom poduzeću. Iskorak iz tradicijskih okvira načinjen je i u izboru osnovne djelatnosti koja potječe iz područja IKT za razliku od dugogodišnje orijentacije na područje etnologije, tradicijske proizvodnje i ekologije. Glavni proizvod zadruge je e-slikovnica s dodatnim obrazovnim sadržajima za osnovne škole. Proizvodi zadruge, osim na sajmovima, prodaju se i u veleprodaji za poznatog kupca što je, također, novost u radu osnovnoškolskih zadruga
Ključne riječi
učenička zadruga; poduzetnička kompetencija; učenje radeći; iskustveno učenje
Hrčak ID:
130392
URI
Datum izdavanja:
1.12.2013.
Posjeta: 3.479 *