Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Prilog istraživanju uzroka proširenja osovinskih sklopova vagona u održavanju

Vili Milković orcid id orcid.org/0000-0002-2723-147X ; HŽ Cargo, Sarajevska 43, 10000 Zagreb, Croatia
Dennis Jankovich orcid id orcid.org/0000-0003-3535-5963 ; Tehnokom d.o.o, Radnička cesta 228, 10000 Zagreb, Croatia
Dragutin Lisjak ; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lučića 5, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.095 Kb

str. 1433-1437

preuzimanja: 435

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.095 Kb

str. 1433-1437

preuzimanja: 376

citiraj


Sažetak

Željeznički kotač je zajedno s osovinom jedan od kritičnih dijelova koji su neophodni sigurnom pogonu teretnih vagona. U eksploataciji su kotači teretnih vagona izloženi velikim toplinskim zagrijavanjima koja su uzrok naprezanjima i mogućem mehaničkom lomu te geometrijskim trošenjima uslijed kočenja, posebno kad se ono izvodi izravno preko kočnih papuča. Ovaj rad daje prikaz rezultata istraživanja uzroka proširenja osovinskih sklopova vagona Hrvatskih željeznica. Rezultati pokazuju da proširenja razmaka kotača izvan dopuštenih granica ovise jednim dijelom o zaostalim vlačnim naprezanjima u samim kotačima te o promjeru kotača. Kao optimalna statistička metoda povezanosti ovih pojava pokazala se multiregresijska analiza. Analizirajući kvarove zbog proširenja kotača po serijama vagona, izdvojene su serije s najvećom frekvencijom kvarova, čiji je glavni uzročnik proizvođač kočne opreme A.

Ključne riječi

osovinski sklop, zaostala naprezanja, učestalost kvarova

Hrčak ID:

131338

URI

https://hrcak.srce.hr/131338

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.461 *