Pregledni rad
PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE UČITELJA U SUKONSTRUKCIJI NASTAVE
Maja Brust Nemet
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu analiziran je pojam pedagoških kompetencija učitelja koje podrazumijevaju znanja, vještine i osobine ličnosti. Pedagoške kompetencije neophodne su za kritičko promišljanje o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi. Omogućavaju promjene i unaprjeđenja učiteljskih ponašanja i oblikovanje kvalitete u području sukonstrukcije odgojno-obrazovnog procesa.
U radu se analizira kvalitativno istraživanje provedeno na uzorku skupine u jednoj osnovnoj školi Osječko-baranjske županije. Temeljem triangulacije kroz analizu sadržaja priprava dvadeset i četiriju nastavnika razredne i predmetne nastave,pracenja provedbe nastavnoga sata te intervjua s učiteljima, uočava se razina
učiteljskih pedagoških kompetencija. U području metodologije izgradnje kurikula nastave 79% učitelja posjeduje pedagošku kompetenciju i samostalno je izradilo priprave za nastavni sat. Sustavnim se promatranjem pokazalo kako su učitelji u
organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnog procesa također kompetentni jer su usklađivali različite didaktičke metode, nastavna sredstva i pomagala, socijalne oblike rada, didaktička načela i nastavne sadržaje s ciljevima i zadatcima nastave te su
koordinirali ostvarivanje zadanih ciljeva i zadataka.
Ključne riječi
praćenje nastave; pedagoška kompetencija; sukonstrukcija nastave; učitelji
Hrčak ID:
131842
URI
Datum izdavanja:
12.12.2013.
Posjeta: 7.158 *