Market-Tržište, Vol. 26 No. 2, 2014.
Pregledni rad
Novi svijet za marketing muzeja? Suočavanje sa starim nedoumicama pri izazivanju novih tržišnih prilika
Tanja Komarac
orcid.org/0000-0001-6282-3887
; Ekonomski fakultet - Zagreb, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Muzeji pripadaju širem kulturnom i zabavnom okruženju u kojem vladaju izrazito zahtjevni posjetitelji koji traže izuzetna iskustva (edukacije i zabave istovremeno) s uštedom vremena. To je potaknulo, a po nekim mišljenjima i prisililo muzeje da se usmjere od kolekcija prema posjetiteljima. Oni se isto tako susreću s konkurencijom i novim tehnologijama u obliku virtualnih muzeja i virtualne stvarnosti. To je dovelo do naglašavanja potrebe prihvaćanja marketinga kao sredstva za preživljavanje muzeja i poveznice između muzeja i posjetitelja.
U članku se pokušava dati uvid u aktualno područje marketinga muzeja kao dijela marketinga u kulturi i umjetnosti. Isto tako, cilj je identificirati i objasniti glavne izazove i prilike s kojima se muzeji susreću u svakodnevnom poslovanju kako bi se dobio uvid u složen svijet marketinga muzeja. Predstavljena su, sažeta i analizirana dosadašnja saznanja o razvoju marketinga muzeja, njegovim promjenama i izazovima.
Ključne riječi
marketing u kulturi i umjetnosti; marketing muzeja; usluge; iskustva; nove tehnologije
Hrčak ID:
132740
URI
Datum izdavanja:
1.12.2014.
Posjeta: 4.442 *