Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Novi svijet za marketing muzeja? Suočavanje sa starim nedoumicama pri izazivanju novih tržišnih prilika

Tanja Komarac orcid id orcid.org/0000-0001-6282-3887 ; Ekonomski fakultet - Zagreb, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 191 Kb

str. 199-214

preuzimanja: 2.501

citiraj


Sažetak

Muzeji pripadaju širem kulturnom i zabavnom okruženju u kojem vladaju izrazito zahtjevni posjetitelji koji traže izuzetna iskustva (edukacije i zabave istovremeno) s uštedom vremena. To je potaknulo, a po nekim mišljenjima i prisililo muzeje da se usmjere od kolekcija prema posjetiteljima. Oni se isto tako susreću s konkurencijom i novim tehnologijama u obliku virtualnih muzeja i virtualne stvarnosti. To je dovelo do naglašavanja potrebe prihvaćanja marketinga kao sredstva za preživljavanje muzeja i poveznice između muzeja i posjetitelja.

U članku se pokušava dati uvid u aktualno područje marketinga muzeja kao dijela marketinga u kulturi i umjetnosti. Isto tako, cilj je identificirati i objasniti glavne izazove i prilike s kojima se muzeji susreću u svakodnevnom poslovanju kako bi se dobio uvid u složen svijet marketinga muzeja. Predstavljena su, sažeta i analizirana dosadašnja saznanja o razvoju marketinga muzeja, njegovim promjenama i izazovima.

Ključne riječi

marketing u kulturi i umjetnosti; marketing muzeja; usluge; iskustva; nove tehnologije

Hrčak ID:

132740

URI

https://hrcak.srce.hr/132740

Datum izdavanja:

1.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.442 *