Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.644
Utjecaj odabranih kontekstualnih čimbenika na nastavnikovu percepciju ostvarenosti ciljeva i zadaća nastave tehn
Damir Purković
; Department of Polytechnics, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Igor Jelaska
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi i objasniti utjecaj određenih kontekstualnih čimbenika na nastavnikovu percepciju ostvarenosti ciljeva i zadaća u nastavi Tehničke kulture u osnovnoj školi, kao nastavi temeljne edukacije tehnike. U skladu s ciljem istraživanja upotrijebljen je reprezentativni uzorak učitelja Tehničke kulture (N=382), a podaci su prikupljeni anketnim upitnikom, posebno izrađenim za ovo istraživanje. Provedena je višestruka regresijska analiza s forward algoritmom selekcije varijabli u model, pri čemu je kriterijska varijabla bila nastavnikova percepcija ostvarenosti ciljeva i zadaća nastave, a skup prediktora činili su odabrani školski, izvanškolski i iskustveni nastavnikovi kontekstualni čimbenici nastave. Iako je dobivena relativno mala povezanost kriterijske varijable i skupa prediktora, ona je statistički značajna (p<0.000). Rezultati istraživanja nedvosmisleno identificiraju opremljenost škole neophodnim alatima i strojevima kao važnim čimbenikom utjecaja na nastavnikovu percepciju ostvarenosti ciljeva i zadaća nastave Tehničke kulture. Taj čimbenik može se smatrati izrazito važnim za uspješnu nastavu Tehničke kulture, pa njegovo značenje nužno treba uzeti u obzir pri budućim istraživanjima utjecaja konteksta na učinkovitost edukacije tehnike.
Ključne riječi
iljevi nastave; edukacija tehnike; kontekstualni čimbenici; nastavnikova percepcija; tehnička kultura; zadaće nastave
Hrčak ID:
132968
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 2.270 *