Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.1019
Heterogenost u nastavi: aktivnosti suradničkog rješavanja problema u sklopu suradničkog učenja
Ceyhan Çiğdemoğlu
; Department of Educational Sciences, Atılım University
Kamil Yavuz Kapusuz
; Department of Electrical and Electronics Engineering, Atılım University
Ali Kara
; Department of Electrical and Electronics Engineering, Atılım UniversityUniversity
Sažetak
Nastavnici, bez obzira na to rade li u osnovnim školama ili na fakultetu, nailaze na izazove koji su povezani i s povećanim brojem učenika u razredima, kao i sa sve većom raznolikošću učenika koji imaju širok spektar sposobnosti, interesa, potreba i ciljeva. Cilj je ovog rada ispitati učinak suradničkog učenja primjenom aktivnosti suradničkog rješavanja problema u homogenim i heterogenim skupinama u inženjerskom usmjerenju. Zamišljeno kao istraživanje koje uključuje mješovite metode, ovo istraživanje koristilo se i kvantitativnim i kvalitativnim podacima. Sudionici u istraživanju, 47 prikladno odabranih studenata inženjerskog usmjerenja, upisali su kolegij Komunikacijski sustavi. Analiza kvantitativnih podataka pokazala je da ne postoji značajna razlika (p=.791) u načinima na koje studenti u homogenim i studenti u heterogenim skupinama poimaju komunikacijske sustave. Da bi se utvrdila opažanja studenata u vezi s implementacijom, s njima su na kraju semestra provedeni intervjui. Kvalitativni podaci koji su dobiveni tim intervjuima upućuju na to da studenti više vole heterogene skupine nego homogene skupine. Rezultati također upućuju na potrebu provođenja daljnjih istraživanja koja bi se usredotočila na strategije heterogenog grupiranja i detaljnije kvalitativne podatke da bi se utvrdilo kakvi se obrasci javljaju u interakciji studenata u različito
formiranim skupinama.
Ključne riječi
grupiranje unutar skupine; obrazovanje u području inženjerstva; suradničko rješavanje problema; suradničko učenje
Hrčak ID:
132970
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 2.883 *