Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.487
Podrška srednjoškolcima s posebnim potrebama
Majda Schmidt
; Faculty of Education, University of Maribor
Branka Čagran
; Faculty of Education, University of Maribor
Sažetak
Članak je dio istraživačkog projekta Planiranje obrazovnoga procesa – koncepti kreiranja kurikula, u okviru kojeg se istražuju dva parcijalna problema: potpora i organizacija adaptacije i provedba individualiziranih programa (IP) za učenike s posebnim potrebama (PP). Uzorak istraživanja obuhvaća 131 profesora slovenskih srednjih škola koji su imali učenike s PP u svojim razredima i koji su dobili dodatnu stručnu podršku. Kontrolirali smo ulogu vrste škole, vrste oštećenja i usavršavanje nastavnika. Učenici s PP zahtijevaju najveću podršku u području učenja i motivacije. To je osobito važno za učenike s teškoćama u učenju i one sa zdravstvenim poteškoćama. Većina nastavnika priprema posebna pomagala za učenje; kada im je
potrebna podrška za učenika s PP, oni surađuju sa školskom savjetodavnom službom. Rezultati pokazuju da većina učenika s PP ne sudjeluje u grupnim sastancima, kao i da rijetko donose odluke o ciljevima učenja u IP.
Ključne riječi
adaptacije; individualizirani programi; podrška; srednje škole; učenici s P P
Hrčak ID:
132963
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 2.042 *