Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.624
Glazbeno talentirana djeca u osnovnim školama u Sloveniji: razlike prema spolu i dobi u području glazbenih sposobnosti
Bojan Kovačič
; Faculty of Education, University of Maribor
Janja Črčinovič Rozman
; Faculty of Education, University of Maribor
Sažetak
Glavni cilj ovoga rada jest izraditi odgovarajuću terminologiju i definicije glazbenog talenta koji bi uključili važna polja procjenjivanja karakteristika glazbenog talenta. Također je cilj i provesti istraživanje o nekim karakteristikama na uzorku glazbeno talentiranih učenika u Sloveniji u području glazbenih sposobnosti na osnovnoškolskoj razini, posebno s aspekta pronalaženja mogućih razlika prema spolu i dobi. U istraživanju je sudjelovalo 86 nastavnika koji rade na osnovnim školama (gradskim i seoskim) u Sloveniji, a koji predaju u razredima od prvog do petog (učenici u dobi od 6-10 godina). Procjenjivalo se 86 glazbeno talentiranih učenika. Iznenađuje činjenica da su od svih nominiranih talentiranih učenika 72,1% bile djevojčice, a samo 27,9% dječaci. Na temelju rezultata pokušali smo dokazati hipotezu da spol nije razlikovni faktor karakteristika glazbeno najtalentiranijih učenika u području glazbenih sposobnosti. Uočene su samo dvije karakteristike koje su pokazale statistički značajnu razliku između djevojčica i dječaka: varijabla slušanja s usmjerenom pažnjom bila je izraženija kod djevojčica, a tonska je stabilnost bila izraženija kod dječaka. Suprotno našim očekivanjima, dob (6-10 godina) se nije pokazala važnim razlikovnim faktorom karakteristika glazbeno talentiranih učenika u području glazbenih sposobnosti.
Ključne riječi
faktorska analiza; glazbene sposobnosti; glazbeni talent; karakteristike glazbeno talentiranih učenika; spol i dob
Hrčak ID:
132966
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 1.897 *