Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POSLOVNA INTELIGENCIJA I ANALIZA PRODAJE U MALOPRODAJI

Sanja Bijakšić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Arnela Bevanda ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 656 Kb

str. 222-231

preuzimanja: 889

citiraj


Sažetak

Sustav poslovne inteligencije je, s informatičkog aspekta, skup softverskih rješenja među kojima se mogu izdvojiti tri podskupa: upiti i izvješća, sustavi potpore odlučivanju i izvršni informacijski sustavi. Istraživanja i analize velikIh količina podataka, uporabom odgovarajućih tehnika i metoda, mogu u organizaciji dijagnosticirati ključne procese, identificirati i anticipirati smjer promjena, interpretirati financijske rezultate, klasificirati i klasterirati podatke, oblikovati model ponašanja sustava, agregirali podaci, detektirati promjene i devijacije u odonosu na ciljeve, odrediti korelaciju među varijablama, generirati asocijativna pravila. Rad prikazuje sustav poslovne inteligencije za analizu prodaja u trgovoni kao institucionalnom obliku procesa razmjene. Prikazani su svi elementi sustava poslovne inteligencije: transakcijski podaci pohranjeni u tablicama relacijske baze, njihova ekstrakcija, transformacija i punjenje u skladište podataka i uporaba metoda data mining u analizi. Planiranje marketing aktivnosti koristi rezultate analize s ciljem povećanja prodaja i profitabilnosti.

Ključne riječi

Hrčak ID:

133658

URI

https://hrcak.srce.hr/133658

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.772 *