Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.4.06
Sezonski orijentirano destinacijsko pozicioniranje za turiste na Mediteranu
Helena Nemec Rudež
orcid.org/0000-0002-1213-4693
; Faculty of Tourism Studies – Turistica, Portorož, Slovenia
Gorazd Sedmak
; Faculty of Tourism Studies – Turistica, Portorož, Slovenia
Ksenija Vodeb
; Faculty of Tourism Studies – Turistica, Portorož, Slovenia
Štefan Bojnec
; Faculty of Management, Koper, Slovenia
Sažetak
Unatoč raširenom interesu za područje sezonalnosti u
turizmu, malo je empirijskih istraživanja o sezonskim
varijacijama koristi koje traže turisti. Ovaj rad bavi se
destinacijskim pozicioniranjem temeljenim na sezonskim
varijacijama koristi. U cilju pripreme učinkovitoga
destinacijskog pozicioniranja, uzeta je kao studija slučaja
sjevernomediteranska destinacija Portorož, da se utvrdi kako
se koristi koje traže turisti mijenjaju po sezonama. Provedena
je klasterska analiza za proljetnu, ljetnu te jesensko/zimsku
sezonu na utvrđenim faktorima koristi koje traže turisti
tijekom godine. Rezultati istraživanja pokazuju da posjetitelji
koji traže slične koristi tijekom sezona imaju zajedničke
demografske i druge značajke povezane s putovanjem.
Ključne riječi
sezonske varijacije; segmentacija prema traženju koristi; Mediteran; klasterska analiza
Hrčak ID:
133950
URI
Datum izdavanja:
31.12.2014.
Posjeta: 3.223 *