Skip to the main content

Review article

Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju

Toni Maglica ; Children dormitory „Maestral“, Split, Croatia
Dijana Jerković ; Office for Prevention of Drugs Abuse, Government of the Republic of Croatia, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 245 Kb

page 413-431

downloads: 4.600

cite


Abstract

Škola uz obitelj ima ključnu ulogu u razvoju djeteta te je upravo školsko okruženje jedno od ključnih socijalizacijskih okruženja. U školskom okruženju djeca manifestiraju naučeno u svojem primarnom obiteljskom okruženju. U tom testiranju vlastitih snaga, ali i slabosti, školsko okruženje postaje mjesto na kojem se prvi put mogu manifestirati određene poteškoće u ponašanju. Kad je riječ o internaliziranim poremećajima u ponašanju, možemo kazati kako se oni teže uočavaju, teže su dostupni opažanju okoline i u školskom okruženju bivaju često puta zanemareni, a zbog svoje složenosti i kasne detekcije mogu prerasti u ponašanja koja su iznimno opasna za pojedinca i za njegovu okolinu. Ovim radom želi se doprinijeti dodatnom pojašnjavanju ove problematike, i to opisom samog fenomena kao i predstavljanjem postojećih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj, uz svijest kako je riječ o metodološki neujednačenim istraživanjima i kako je za implementaciju preventivnih programa potrebna studija epidemioloških pokazatelja. Obrazložit će se zbog čega je uopće važno školsko okruženje i koji su to internalizirani poremećaji u ponašanju posebno prisutni kod učenika.

Keywords

epidemiologija; rizični čimbenici; zaštitni čimbenici

Hrčak ID:

136090

URI

https://hrcak.srce.hr/136090

Publication date:

11.11.2014.

Visits: 7.033 *