Izvorni znanstveni članak
Izvannastavne glazbene aktivnosti u školskim kurikulima
Snježana Dubovicki
Vesna Svalina
Jelena Proleta
Sažetak
U radu se donosi prikaz istraživanja provedenog s ciljem ispitivanja stavova i mišljenja djece mlađe školske dobi o ispunjavanju njihova slobodnog vremena uključivanjem u izvannastavne glazbene aktivnosti. Pored navedenoga donosi se prikaz istraživanja školskih kurikula na području Osječko-baranjske županije s obzirom na ponudu izvannastavnih aktivnosti. Podatci kojima su se ispitivali stavovi učenika trećih i četvrtih razreda Osnovne škole „Dobriša Cesarić“ iz Osijeka prikupljeni su na prigodnom uzorku učenika koji pohađaju izvannastavne glazbene aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da ponuda izvannastavnih glazbenih i plesnih aktivnosti za djecu mlađe školske dobi nije dovoljno raznovrsna. Učenici se najčešće uključuju u: pjevački zbor, folklornu skupinu i aktivnost ritmike i plesa. Učenici su aktivni u svim izvannastavnim aktivnostima i redovito ih pohađaju. U okviru tih aktivnosti bave se dvama glazbenim područjima: pjevanjem i slušanjem glazbe uz ples. Rjeđe se učenicima nude aktivnosti u okviru kojih bi se bavili područjem sviranja ili aktivnog slušanja glazbe, a aktivnosti u okviru kojih bi se njegovalo dječje glazbeno stvaralaštvo uopće nisu ponuđene. Učenicima se treba omogućiti bavljenje svim glazbenim područjima. Zato bi škole u budućnosti trebale imati širu ponudu izvannastavnih glazbenih aktivnosti.
Ključne riječi
učenici mlađe školske dobi; izvannastavne glazbene aktivnosti; slobodno vrijeme; školski kurikuli
Hrčak ID:
136116
URI
Datum izdavanja:
11.3.2015.
Posjeta: 4.075 *