Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori akademskog postignuća srednjoškolaca

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Andreja Bubić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 263 Kb

str. 579-602

preuzimanja: 1.384

citiraj


Sažetak

Odavno je prepoznato da školsko postignuće učenika nije određeno samo kognitivnim sposobnostima, već i njihovom motivacijom, ciljevima i percipiranom samoefikasnošću. Stoga je u ovom istraživanju ispitana povezanost akademske samoefikasnosti, školskog postignuća i četiriju ciljnih orijentacija srednjoškolaca. Dobiveni rezultati pokazuju značajan učinak dobi na prosječne ocjene učenika kao i značajan učinak spola na postignuće u hrvatskom jeziku, prosječni opći školski uspjeh, samoefikasnost i tri ciljne orijentacije (znanje, izvedba i socijalni odnosi). Nadalje, dobiveni rezultati pokazuju visoku povezanost između samoefikasnosti i usmjerenosti na znanje, a samoefikasnost se pokazala najvažnijim prediktorom školskog postignuća u svim istraženim područjima.

Ključne riječi

akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije; motivacija; školsko postignuće

Hrčak ID:

136119

URI

https://hrcak.srce.hr/136119

Datum izdavanja:

11.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.009 *