Izvorni znanstveni članak
Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori akademskog postignuća srednjoškolaca
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Andreja Bubić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Odavno je prepoznato da školsko postignuće učenika nije određeno samo kognitivnim sposobnostima, već i njihovom motivacijom, ciljevima i percipiranom samoefikasnošću. Stoga je u ovom istraživanju ispitana povezanost akademske samoefikasnosti, školskog postignuća i četiriju ciljnih orijentacija srednjoškolaca. Dobiveni rezultati pokazuju značajan učinak dobi na prosječne ocjene učenika kao i značajan učinak spola na postignuće u hrvatskom jeziku, prosječni opći školski uspjeh, samoefikasnost i tri ciljne orijentacije (znanje, izvedba i socijalni odnosi). Nadalje, dobiveni rezultati pokazuju visoku povezanost između samoefikasnosti i usmjerenosti na znanje, a samoefikasnost se pokazala najvažnijim prediktorom školskog postignuća u svim istraženim područjima.
Ključne riječi
akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije; motivacija; školsko postignuće
Hrčak ID:
136119
URI
Datum izdavanja:
11.3.2015.
Posjeta: 3.009 *