Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Didaktička kultura škole i razvoj suradničkih kompetencija učenika u nastavnom procesu

Ivan Markić orcid id orcid.org/0000-0003-0490-6160 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 345 Kb

str. 627-652

preuzimanja: 2.209

citiraj


Sažetak

Školska kultura definira se kao relativno trajna kvaliteta školske sredine koja utječe na ponašanje njezinih članova i tako određuje sveukupnost načina življenja škole (Domović, 2004). U toj kulturi didaktička kultura, kao područje očitovanja školske kulture, nalazi na svoje područje proučavajući sve ono što dolazi u izravan ili neizravan doticaj s procesom obrazovanja i nastave. Slijedeći postavke i usmjerenja kurikula, zakona i strategija te ostalih akata koji nedvosmisleno ističu potrebu da se kroz školski i nastavni proces dijete-učenik dovede do samostalnosti u kojoj će iskazivati dugo razvijanu kompetentnost, ovaj rad usmjerava se na interpersonalne-suradničke-timske odnose potrebne za kvalitetno participiranje u osobnoj i društvenoj dimenziji života, ali i svijetu rada pojedinca, a koje su nastale kao produkt izravnog rada u nastavi. Budući da suradništvo danas predstavlja jednu od potrebnih kompetencija za hvatanje u korak s društvenim, tehnološko-tehničkim i inim drugim napretcima, u radu su prikazani i interpretirani rezultati istraživanja koji su se odnosili na uporabu socijalnih oblika rada u nastavi. Socijalni oblici rada u nastavi, misleći pritom na rad u paru i rad u skupini, predstavljaju osnovu za suradništvo te potencijal za stvaranje timskog oblika rada. Ovi socijalni oblici, ako su pravilno isplanirani, strukturirani te primijenjeni na one teme kod kojih učenici uviđaju svrhovitost primjene, neupitno dovode do porasta njihova interesa i motivacije, ali i do stvaranja kohezivnijih i kvalitetnijih međuodnosa. Dobiveni podatci interpretirani su te je ponuđena nova perspektiva na trenutnu usmjerenost učitelja predmetne nastave za uporabu onih socijalnih oblika rada u nastavi koji izravno omogućavaju razvoj timskog rada koji danas u najvećoj mjeri oslikava kvalitetu i tendencije suvremene škole i nastave.

Ključne riječi

suradništvo; nastava; učitelj; učenik; timski rad; didaktička kultura škole

Hrčak ID:

136121

URI

https://hrcak.srce.hr/136121

Datum izdavanja:

11.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.393 *