Magistra Iadertina, Vol. 9 No. 1, 2014.
Prethodno priopćenje
UTJECAJ STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI NASTAVNIKA NA KONCEPTUALNO RAZUMIJEVANJE CVIJETA U UČENIKA UTVRĐENOG KORIŠTENJEM CRTEŽA
Žaklina Lukša
; Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec
Ines Radanović
; Biološki odsjek, PMF Sveučilište u Zagrebu
Damir Bendelja
; OŠ Sveta Marija
Nataša Pongrac
; OŠ Strahoninec
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi konceptualno razumijevanje cvijeta u učenika 5. i 7. razreda osnovne škole ovisno o stručnosti nastavnika korištenjem metode crtanja. Istraživanje je provedeno u dvije osnovne škole na uzorku od 66 učenika 5. i 79 učenika 7. razreda. Dio nastave provodila je stručno osposobljena nastavnica, a dio prehrambeni tehnolog bez završene dodatne pedagoško-psihološke i metodičke edukacije. Korišten je instrument za provjeru konceptualnog razumijevanja cvijeta izrađen za potrebe istraživanja. Učenici su uspješniji u reproduktivnom znanju dok postoji niz problema u konceptualnom razumijevanju. Utvrđena statistički značajna razlika u postignućima učenika ovisno o stručnoj osposobljenosti nastavnika mogla bi ukazivati na postojanje utjecaja osposobljenosti nastavnika na rezultate učenja i nivo konceptualnog razumijevanja, iako bi za potpunije zaključke istraživanje trebalo provesti na većem uzorku.
Ključne riječi
cvijet; crtanje; konceptno razumijevanje; stručna osposobljenost nastavnika
Hrčak ID:
137240
URI
Datum izdavanja:
30.3.2015.
Posjeta: 2.134 *