Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
RADNE VRIJEDNOSTI I SOCIJALNO-KOMUNIKATIVNE VJEŠTINE STUDENATA TURIZMA
Božidar Veljković
; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Brežice, Slovenija
Sažetak
Turizam je, kada se govori o radu, vrlo teška i kompleksna djelatnost. Rad u turizmu karakteriziran je relativno niskim plaćama u usporedbi s drugim sektorima, nepovoljnim radnim vremenom koje osiromašuje obiteljski i društveni život zaposlenih, izrazitom podređenošću u radnim odnosima, malim mogućnostima napredovanja i zbog svega toga visokim stopama turnover. Obrazovanje radne snage svakako ublažava ove teške uvjete rada. Obrazovanje znači i promjenu u vrijednostima povezanim s radom. Prijenos radnih vrijednosti događa se međugeneracijski; on je rezultat međugeneracijske komunikacije. Inters ovog istraživanja bio je usmjeren prema tome u kojoj su mjeri radne vrijednosti studenata koji studiraju na području turizma slične ili različite studentima drugih akademskih područja. Rezultati su pokazali da se sadašnja generacija studenata koji se obrazuju za rad u području turističke djelatnosti ne razlikuje od ranijih generacija u području onih vrijednosti koje omogućuju osobni rast i razvoj. Bitna je razlika u području utalitarnih vrijednosti. Suvremene generacije vrednuju te vrijednosti znatno više nego one prije 30 godina, kada je izvedeno istraživanje koje je poslužilo kao osnova za istraživanje koje se ovdje prikazuje.
Ključne riječi
radne vrijednosti; studenti turizma; zapošljavanje u turizmu; komunikacija; međugeneracijska komunikacija
Hrčak ID:
137708
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 3.070 *