Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETINŠKE STRATEGIJE KUPACA
Brano Markić
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Bijakšić
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Marko Šantić
; Sveučilišna bolnica u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljenauključujući rasuđivanje i optimozaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razliie u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.
Ključne riječi
umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; marketing strategija; baza znanja; Visual Prolog
Hrčak ID:
137717
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 4.640 *