Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETINŠKE STRATEGIJE KUPACA

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Bijakšić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Marko Šantić ; Sveučilišna bolnica u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 549 Kb

str. 39-47

preuzimanja: 2.178

citiraj


Sažetak

Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljenauključujući rasuđivanje i optimozaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razliie u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.

Ključne riječi

umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; marketing strategija; baza znanja; Visual Prolog

Hrčak ID:

137717

URI

https://hrcak.srce.hr/137717

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.640 *