Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Pregledni rad
TURIZAM U REPUBLICI HRVATSKOJ – ISTINE I ZABLUDE
Vlado Galičić
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci Opatija, Hrvatska
Sažetak
Percepcija stručne, medijske i političke javnosti u Hrvatskoj o značenju turizma za njezino cjelokupno gospodarstvo različita je, u ovisnosti od privremenih partikularnih interesa određenog segmenta tih javnosti. Najčešća metoda interpretacije turističkih postignuća svodi se na iznošenje podataka o ostvarenom fizičkom prometu (broju turističkih dolazaka i broju ostvarenih noćenja) a vrlo rijetko se, osim ukupnog deviznog priljeva od turizma, analitički interpretiraju podaci o ostvarenim financijskim efektima turizma. U nedostatku drugih pozitivnih gospodarskih efekata, turizam je često neopravdano i nezasluženo u fokusu javnosti jer generira apsolutno malo financijskih sredstava ali relativno značajno sudjeluje u bruto društvenom proizvodu, što doprinosi stvaranju nepotpune slike o stvarnoj ulozi i značenju turizma za gospodarstvo Hrvatske. To je bio temeljni motiv za istraživanja u ovom radu, u kojem se kroz pregled fizičkih i financijskih pokazatelja pokušavaju otkloniti zablude i utvrditi istine o stvarnim karakteristikama turističke ponude i efektima od turističke potražnje u Republici Hrvatskoj. U radu se polazi od hipoteze da je turizam značajna djelatnost za gospodarstvo Hrvatske, sa svim svojim komplementarnim učincima, na zaposlenost, izvoz usluga, potrošnju, prehrambenu industriju, promet, ugostiteljstvo i turističko posredovanje ali niti približno s tolikim značajem, koliko joj se neopravdano poklanja medijska pozornost.
Ključne riječi
turizam; ugostiteljstvo; turističke potražnje i opskrbe; ekonomija; ljudski resursi
Hrčak ID:
137738
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 4.292 *