Izvorni znanstveni članak
Društveni status i profesionalni razvoj profesije odgajatelja rane i predškolske dobi
Lidija Vujičić
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Željko Boneta
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Željka Ivković
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Sažetak
Rad se na teorijskoj i empirijskoj razini bavi odnosom koncepata društvenog statusa i profesionalnog razvoja odgajateljske profesije. Problematizira se mogućnost dopunjavanja dominantno sociološke i pedagoške tradicije iz kojih su proistekli. Nizak društveni status odgajateljske profesije nije bitno poboljšan ni u kontekstu neprestanog nastajanja novih profesija u društvu kasne modernosti, ni u kontekstu bujanja različitih pristupa profesionalnom razvoju. Zato nas je zanimalo kakvi su stavovi odgajatelja o položaju i ugledu njihove profesije u našem društvu te postoji li povezanost navedenih stavova s odnosom odgajatelja prema profesionalnom razvoju. U prosincu 2013. godine metodom ankete provedeno je istraživanje na uzorku od N=270 odgajatelja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na području Zagreba i Rijeke. Rezultati su pokazali da odgajatelji smatraju da obavljaju iznimno odgovoran posao koji je profesionalno, statusno i materijalno podcijenjen u našem društvu. Međutim, iz rezultata proizlazi da postoji i određena povezanost između pozitivnih kultura odgojno-obrazovnih ustanova, profesionalnog razvoja odgajatelja i njegove pozitivnije percepcije društvenog statusa odgajateljske profesije. Ta bi povezanost trebala biti dodatno istražena budući da otvara prostor za raspravu o mogućnostima promjene društvenog statusa profesije djelovanjem odozdo, u mikrokontekstu.
Ključne riječi
društveni status; odgajateljska perspektiva; odgajateljska profesija; profesionalizam; profesionalni razvoj; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
137695
URI
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Posjeta: 4.652 *