Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva

Alena Letina ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 378 Kb

str. 137-152

preuzimanja: 3.329

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 378 Kb

str. 137-152

preuzimanja: 601

citiraj


Sažetak

Vrednovanje učeničkih postignuća jedna je od ključnih komponenti nastave. Uz tradicionalne oblike vrednovanja, koji su uobičajeni u nastavnoj praksi, sve popularniji i učestaliji diskurs u obrazovanju zauzimaju i alternativni oblici vrednovanja učeničkih postignuća. Alternativni oblici vrednovanja usmjereni su na pružanje cjelovitije slike i više autentičnih informacija o učeniku, njegovu znanju, sposobnostima, vještinama i stavovima, odnosno kompetencijama koje razvija tijekom nastavnog procesa, a u nastavi prirode i društva primjenjivi su u raznovrsnim situacijama i kontekstima. U ovome radu razmatraju se različiti oblici vrednovanja učeničkih postignuća i mogućnosti njihove primjene u nastavi. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi koliko često učitelji primjenjuju tradicionalne i alternativne oblike vrednovanja tijekom nastave prirode i društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja razredne nastave na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Istraživanjem su detektirani oblici vrednovanja koje učitelji učestalo ili pak vrlo rijetko primjenjuju u nastavi prirode i društva. Dobiveni rezultati omogućuju analitičko razmatranje postojećeg stanja u nastavnoj praksi anketiranih ispitanika. Na temelju analize dobivenih rezultata, a u cilju osuvremenjivanja procesa vrednovanja učeničkih postignuća, kao i njegove rekonceptualizacije i upotrebe usmjerene prema vrednovanju učeničkih kompetencija, zaključci rada donose preporuke za učinkovitiju primjenu vrednovanja u nastavi prirode i društva.

Ključne riječi

alternativno vrednovanje; priroda i društvo; tradicionalno vrednovanje; učenici; učitelji

Hrčak ID:

137684

URI

https://hrcak.srce.hr/137684

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.465 *