Prethodno priopćenje
Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva
Alena Letina
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: engleski pdf 378 Kb
str. 137-152
preuzimanja: 3.524
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 137-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137684
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 137-152. https://hrcak.srce.hr/137684. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 137-152. https://hrcak.srce.hr/137684
Harvard
Letina, A. (2015). 'Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 137-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137684 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Letina A. Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.12.2024.];17(Sp.Ed.1):137-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137684
IEEE
A. Letina, "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 137-152, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137684. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 378 Kb
str. 137-152
preuzimanja: 733
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 137-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137684
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 137-152. https://hrcak.srce.hr/137684. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 137-152. https://hrcak.srce.hr/137684
Harvard
Letina, A. (2015). 'Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 137-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137684 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Letina A. Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 22.12.2024.];17(Sp.Ed.1):137-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137684
IEEE
A. Letina, "Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 137-152, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137684. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
Vrednovanje učeničkih postignuća jedna je od ključnih komponenti nastave. Uz tradicionalne oblike vrednovanja, koji su uobičajeni u nastavnoj praksi, sve popularniji i učestaliji diskurs u obrazovanju zauzimaju i alternativni oblici vrednovanja učeničkih postignuća. Alternativni oblici vrednovanja usmjereni su na pružanje cjelovitije slike i više autentičnih informacija o učeniku, njegovu znanju, sposobnostima, vještinama i stavovima, odnosno kompetencijama koje razvija tijekom nastavnog procesa, a u nastavi prirode i društva primjenjivi su u raznovrsnim situacijama i kontekstima. U ovome radu razmatraju se različiti oblici vrednovanja učeničkih postignuća i mogućnosti njihove primjene u nastavi. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi koliko često učitelji primjenjuju tradicionalne i alternativne oblike vrednovanja tijekom nastave prirode i društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja razredne nastave na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Istraživanjem su detektirani oblici vrednovanja koje učitelji učestalo ili pak vrlo rijetko primjenjuju u nastavi prirode i društva. Dobiveni rezultati omogućuju analitičko razmatranje postojećeg stanja u nastavnoj praksi anketiranih ispitanika. Na temelju analize dobivenih rezultata, a u cilju osuvremenjivanja procesa vrednovanja učeničkih postignuća, kao i njegove rekonceptualizacije i upotrebe usmjerene prema vrednovanju učeničkih kompetencija, zaključci rada donose preporuke za učinkovitiju primjenu vrednovanja u nastavi prirode i društva.
Ključne riječi
alternativno vrednovanje; priroda i društvo; tradicionalno vrednovanje; učenici; učitelji
Hrčak ID:
137684
URI
https://hrcak.srce.hr/137684
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 6.370
*