Prethodno priopćenje
Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi
Svetlana Novaković
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Likovne umjetnosti od rane dobi omogućuju ostvarivanje dječjeg kreativnog potencijala vidljivog kroz istraživačke aktivnosti igre s upotrebom različitih materijala i tehnika; razvijaju dječju vizualno-prostornu inteligenciju, maštu, estetsko percipiranje i specifične likovno-izražajne sposobnosti. Za razvoj dječje kreativnosti i likovnih sposobnosti vrlo je važan utjecaj odgojitelja koji omogućuje bogatstvo motivacijskih poticaja i djeci dopušta slobodu, i uvažava njihove interese i mogućnosti. Ovim istraživanjem ispitana su stajališta odgojitelja o poznavanju likovne umjetnosti, stajališta odgojitelja o njihovoj ulozi u likovnim aktivnostima i učestalosti nekih didaktičkih pristupa izvođenja likovnih aktivnosti. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da odgojitelji svoje poznavanje likovne umjetnosti ocjenjuju dobrim i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnom poznavanju likovne umjetnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i stručni naziv, kao i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnoj ulozi u likovnim aktivnostima s obzirom na stupanj obrazovanja. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između učestalosti uključivanja umjetničkih djela u likovne aktivnosti s djecom i stajališta odgojitelja o osobnom poznavanju osnova povijesti umjetnosti.
Ključne riječi
likovni odgoj u vrtiću; uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima; umjetničko djelo u likovnim aktivnostima s djecom
Hrčak ID:
137685
URI
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Posjeta: 28.539 *