Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi

Svetlana Novaković ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb

str. 153-163

preuzimanja: 6.047

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 362 Kb

str. 153-163

preuzimanja: 16.788

citiraj


Sažetak

Likovne umjetnosti od rane dobi omogućuju ostvarivanje dječjeg kreativnog potencijala vidljivog kroz istraživačke aktivnosti igre s upotrebom različitih materijala i tehnika; razvijaju dječju vizualno-prostornu inteligenciju, maštu, estetsko percipiranje i specifične likovno-izražajne sposobnosti. Za razvoj dječje kreativnosti i likovnih sposobnosti vrlo je važan utjecaj odgojitelja koji omogućuje bogatstvo motivacijskih poticaja i djeci dopušta slobodu, i uvažava njihove interese i mogućnosti. Ovim istraživanjem ispitana su stajališta odgojitelja o poznavanju likovne umjetnosti, stajališta odgojitelja o njihovoj ulozi u likovnim aktivnostima i učestalosti nekih didaktičkih pristupa izvođenja likovnih aktivnosti. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da odgojitelji svoje poznavanje likovne umjetnosti ocjenjuju dobrim i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnom poznavanju likovne umjetnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i stručni naziv, kao i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnoj ulozi u likovnim aktivnostima s obzirom na stupanj obrazovanja. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između učestalosti uključivanja umjetničkih djela u likovne aktivnosti s djecom i stajališta odgojitelja o osobnom poznavanju osnova povijesti umjetnosti.

Ključne riječi

likovni odgoj u vrtiću; uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima; umjetničko djelo u likovnim aktivnostima s djecom

Hrčak ID:

137685

URI

https://hrcak.srce.hr/137685

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 28.737 *