Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž

Ivana Perković Krijan ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek
Edita Borić ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek


Puni tekst: engleski pdf 363 Kb

str. 165-178

preuzimanja: 1.664

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 363 Kb

str. 165-178

preuzimanja: 1.500

citiraj


Sažetak

Stavovi nam pomažu u razumijevanju odnosa učitelja prema darovitim učenicima te utječu na njihovu nastavnu praksu, što u konačnici može odrediti njihov razvoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati stavove učitelja razredne nastave prema darovitim učenicima i nekim oblicima rada s darovitima u školi poput akceleracije i grupiranja prema sposobnostima, te utvrditi razlikuju li se učitelji u svojim stavovima s obzirom na godine radnog staža. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 učitelja razredne nastave s područja Brodsko-posavske županije. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivne stavove prema potrebama, podršci i društvenoj vrijednosti darovitih, no iskazuju neutralne stavove prema akceleraciji, grupiranju prema sposobnostima i bojazni da bi poseban tretman darovitih mogao imati negativne posljedice. Utvrđene su statistički značajne razlike na pojedinim tvrdnjama između učitelja s najmanje radnog staža u odnosu na starije kolege.

Ključne riječi

akceleracija; daroviti učenici; grupiranje prema sposobnostima; stavovi; staž; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

137682

URI

https://hrcak.srce.hr/137682

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.420 *