Prethodno priopćenje
Model integriranja posebnih metodika odgoja u ranom djetinjstvu: perspektive studenata o njihovom učenju u autentičnim okruženjima
Tamara Pribišev Beleslin
; Study Program for Early Childhood Education, Faculty of Philosophy, University of Banja Luka
Aleksandra Šindić
; Study Program for Early Childhood Education, Faculty of Philosophy, University of Banja Luka
Tanja Vujić
; Study Program for Early Childhood Education, Faculty of Philosophy, University of Banja Luka
Sažetak
Polazne teorijske osnove za razvoj sveučilišnog modela integriraranja praktične nastave posebnih metodika u ranom djetinjstvu (Metodika upoznavanja okoline i društvene sredine i Metodika formiranja matematičkih pojmova) su učenje o holističkom pristupu u odgoju djece, te pedagoška paradigma otvorenih programa predškolskog odgoja i obrazovanja kao osnove su-konstrukcije kurikuluma. Prikazuje se razvoj modela kroz implementaciju i refleksiju u akcijskom istraživanju u kome se koristi mješoviti istraživački pristup. Kvantitativni podaci ukazuju na pomjeranje uvida studenata o metodičkim kompetencijama prema većoj objektivnosti i ka restrukturiranju teorijskih znanja. Kvalitativna analiza ukazuje na pomjeranje od emocionalnih komponenti (nesigurnosti i strahova) kojima su studenti bili preplavljeni na početku ciklusa, ka većem samopouzdanju u odnosima sa malom djecom. Integriranje doprinosi nizu povoljnih efekata na razvoj općih i specifičnih metodičkih kompetencija, a otvaraju se i nova pitanja koja treba uzimati u obzir u narednom periodu. Prvenstveno misli se na pitanje jaza u „povezivanju“ teorije sa praksom, te mogućnosti veće participacije studenata u odlučivanju tokom narednog ciklusa.
Ključne riječi
afektivna i socijalna komponenta učenja; akcijsko istraživanje; integrirani metodički praktikum; situaciono učenje; sveučilišna nastava
Hrčak ID:
137679
URI
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Posjeta: 2.434 *